لیدا  عباسی

لیدا عباسی

لیدا عباسی، بازیگر سینما و تلویزیون است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

لیدا عباسی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار لیدا عباسی می‌توان به بازیگری در سریال دودکش، سریال جایزه بزرگ و سریال قلب یخی اشاره کرد.

لیدا عباسی نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1376 در سریال سیاه، سفید، خاکستری به کارگردانی سیامک شایقی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال دودکش، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای لیدا عباسی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مهتاج نجومی، رضا خندان، مریم سعادت و عبدالرضا فیاضی را تجربه کرد.

لیدا عباسی - عکس ها و تصاویر، بیوگرافی و زندگی نامه | منظوم

 

لیدا عباسی در سال 1392 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 سریال مهم تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم لیدا عباسی در این سال، بازیگری در سریال بچه‌های نسبتاً بد به کارگردانی سیروس مقدم و سریال دودکش به کارگردانی محمدحسین لطیفی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی لیدا عباسی بازی در سریال دودکش بوده است. لیدا عباسی سال 1392 سریال دودکش نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با محمدحسین لطیفی همکاری داشته است. لیدا عباسی توانست با بازی در سریال دودکش تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی و سیما تیرانداز بر تجارب او افزود.

گفت‌وگو با ليدا عباسي بازيگر نقش فخري در سريال «ساختمان 85»

 

لیدا عباسی علاوه‌بر سریال دودکش، سال 1383 در سریال جایزه بزرگ نیز بازی کرده است. لیدا عباسی این‌بار با مهران مدیری یعنی کارگردان سریال جایزه بزرگ و هنرمندانی چون مهران مدیری، سیامک انصاری، فلامک جنیدی و رضا شفیعی‌جم همکاری داشت.

در این سال‌ها لیدا عباسی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران مهرانه مهین‌ترابی با 4 مرتبه، گیتی معینی با 3 مرتبه، برزو ارجمند با 3 مرتبه، آشا محرابی با 3 مرتبه و حمید گودرزی با 3 مرتبه بیشترین همکاری را با لیدا عباسی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی لیدا عباسی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. لیدا عباسی را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 64% آثار وی تلویزیونی و 36% آثارش سینمایی است. در واقع لیدا عباسی از مجموع 25 اثری که در کارنامه دارد، در 16 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال سر دلبران، سریال زعفرانی، سریال مهر طوبی، سریال بچه‌های نسبتاً بد، سریال دودکش، سریال دختران حوا، سریال قلب یخی 2، سریال ساختمان ۸۵، سریال قلب یخی، سریال عبور از پاییز، سریال صاحبدلان، سریال کتابفروشی هدهد، سریال وفا، سریال اگه بابام زنده بود، سریال جایزه بزرگ و سریال سیاه، سفید، خاکستری نام‌های و در 9 اثر در سینما با نام‌های فیلم اسب سفید پادشاه، فیلم یادگاری، فیلم موج سوم، فیلم توفیق اجباری، فیلم دختر ایرونی، فیلم روز کارنامه، فیلم آخر بازی، فیلم رقص شیطان و فیلم متولد ماه مهر بازی کرده است.

در بیوگرافی لیدا عباسی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی لیدا عباسی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار لیدا عباسی در منظوم سر بزنید. همه 25 اثر مهم لیدا عباسی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار لیدا عباسی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر لیدا عباسی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی لیدا عباسی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی لیدا عباسی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال دودکش محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی لیدا عباسی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم یادگاری محسوب می‌شود.

منظوم