رزاق  رادان

رزاق رادان

رزاق رادان، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «نابرده رنج»، سریال تلویزیونی «دولت مخفی» و سریال تلویزیونی «نبردی دیگر» فعالیت داشته است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

رزاق رادان بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار رزاق رادان می‌توان به بازیگری در سریال نابرده رنج، سریال دولت مخفی و سریال نبردی دیگر اشاره کرد.

رزاق رادان نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1374 در سریال نبردی دیگر به کارگردانی عبدالله باکیده بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال نابرده رنج، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای رزاق رادان محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون اکبر سنگی، شاهد احمدلو، حسین خانی‌بیک و منوچهر حامدی را تجربه کرد.

رزاق رادان در سال 1388 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم رزاق رادان در این سال، بازیگری در سریال نابرده رنج به کارگردانی علیرضا بذرافشان محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی رزاق رادان بازی در سریال نابرده رنج بوده است. رزاق رادان سال 1388 سریال نابرده رنج نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با علیرضا بذرافشان همکاری داشته است. رزاق رادان توانست با بازی در سریال نابرده رنج تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر کامبیز دیرباز، سام درخشانی، سیاوش طهمورث و میلاد کی‌مرام بر تجارب او افزود.

رزاق رادان علاوه‌بر سریال نابرده رنج، سال 1392 در سریال دولت مخفی نیز بازی کرده است. رزاق رادان این‌بار با عبدالحسن برزیده و راما قویدل یعنی کارگردان سریال دولت مخفی و هنرمندانی چون پژمان بازغی، لاله اسکندری، سام درخشانی و علیرضا اوسیوند همکاری داشت.

در این سال‌ها رزاق رادان با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران سام درخشانی با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با رزاق رادان داشته است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی رزاق رادان آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. رزاق رادان را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 75% آثار وی تلویزیونی و 25% آثارش سینمایی است. در واقع رزاق رادان از مجموع 4 اثری که در کارنامه دارد، در 3 اثر در تلویزیون با نام سریال دولت مخفی، سریال نابرده رنج و سریال نبردی دیگر نام‌های و در 1 اثر در سینما با نام فیلم آن سوی رودخانه بازی کرده است.

در بیوگرافی رزاق رادان آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی رزاق رادان و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار رزاق رادان در منظوم سر بزنید. همه 4 اثر مهم رزاق رادان در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار رزاق رادان در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر رزاق رادان در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی رزاق رادان درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی رزاق رادان بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال نابرده رنج محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی رزاق رادان کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم آن سوی رودخانه محسوب می‌شود.