ارسال به دیگران پرینت

رشد ۳۰ درصدی نرخ اشغال هتل‌ها در دو استان

یکی از چالش‌های هرساله در سفرهای نوروزی، چادرخوابی مسافران و اسکان آنها در مراکز غیررسمی است. کارشناسان یکی از اصلی‌ترین دلایل این امر را گرانی مراکز اقامتی رسمی و هتل‌ها می‌دانند. با این همه برخی نیز معتقدند اساسا ظرفیت مراکز اقامتی برای چنین حجمی از سفرها پاسخگو نیست.

رشد ۳۰ درصدی نرخ اشغال هتل‌ها در دو استان

۵۵آنلاین :

اما حالا رئیس جامعه هتلداران اعلام کرده در ایام نوروز سال جاری، متعاقب افزایش در میزان گردشگران نوروزی، اقامت در هتل‌ها نیز افزایش داشته است. به گفته جمشید حمزه‌زاده در تعطیلات ۳۰ تا ۳۵ درصد هتل‌های گیلان و اردبیل شلوغ‌تر بوده‌ و استان‌های همدان، بوشهر، خراسان رضوی، مرکزی،سیستان و بلوچستان و ایلام ۱۵ تا ۲۰ درصد در اقامت رشد داشته‌اند. به گزارش «ایسنا»، وی خاطرنشان کرده که هنوز آمار اقامت نوروزی کامل از هتل‌ها دریافت نشده، اما بررسی‌ها تا هشتم فروردین نشان می‌دهد جمعیت بیشتری امسال به هتل‌ها رفته‌اند. این هتلدار، شرایط جوی، گران نشدن نرخ هتل‌ها وافزایش قیمت ارز که کاهش سفرهای خارجی را به دنبال داشت را از جمله عوامل اصلی رشد اقامت در برخی از استان‌ها دانسته و تاکید کرده است: «بیشتر مسافرانی که به خارج از کشور می‌رفتند، به اسکان در هتل عادت دارند و چون نوسان‌های ارزی اجازه سفر به برخی از این افراد را نداد، پس آن جمعیت به سفرهای داخلی پرداختند و تحت تاثیر آن، آمار اقامت در هتل‌ها نیز افزایش یافت.»

با این همه حمزه‌زاده تصریح کرده که استان‌های خوزستان، کرمان، البرز، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه با کاهش مسافر در هتل روبه‌رو بودند و در این میان، هرمزگان و قم با وجود تردد و مسافر زیاد، ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش اقامت رسمی در هتل داشته‌اند. رئیس جامعه هتلداران ایران درباره تخلف هتل‌ها در تعطیلات نوروز نیز اظهار کرده است: «هنوز تخلفی از هتل‌ها گزارش نشده و خوشبختانه نوروزامسال بدون تنش و آرام سپری شد.» او در خصوص تغییر رویه سفر در ایران و پراکندگی جمعیت در شهرهای کم‌مسافر هم یادآور شد: «هنوز توزیع واقعی جمعیت مسافران در شهرهای کشور اتفاق نیفتاده چون شیوه سفر در ایران همچنان سنتی است و تغییر این رویه به فرهنگ‌سازی و زمان بیشتری نیاز دارد،؛هرچند که روند موجود به سمت توزیع جمعیت مسافران پیش می‌رود.» به گزارش «دنیای اقتصاد»، همه ساله اقامت در هتل‌ها کمترین میزان از اقامت‌ها را در مقاصد نوروزی به خود اختصاص می‌دهد و بیشترین اقامت‌ها مربوط به خانه اقوام و کمپ‌ها می‌شود. امسال با رشد ۲۷درصدی گردشگران نوروزیاقامت در هتل‌ها نیز چنانچه حمزه‌زاده گفته است، افزایش داشته. با این همه به نظر نمی‌رسد این رشد بتواند حریف کمپ‌ها و خانه‌های استیجاری و اقامت در منزل اقوام و آشنایان شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه