ارسال به دیگران پرینت

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس:

تقریبا ما روزی ۲۰۰۰ هزار کودک را می کشیم

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سبک پوشش و لباس هم در افزایش ناباروری به شدت تغییر ایجاد کرده است، این لباس های چسبان مخصوصا در حوزه شلوار برای پسر و دختر باعث عقیم شدن می‌شود. دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در سال ۱۲۰ هزار موالید داریم اما در مقابل نزدیک به ۷۰۰ هزار کودک‌کشی تحت عنوان سقط جنین در کشور داریم و تقریبا روزی ۲۰۰۰ هزار کودک را می کشیم

 تقریبا ما روزی ۲۰۰۰ هزار کودک را می کشیم

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: متاسفانه در چاله بحران جمعیتی قرار گرفتیم و به شدت در کشور دچار کاهش جمعیت شدیم که اگر وضعیت به همین شکل بماند به پیر ترین کشور دنیا تبدیل خواهیم شد.

گفت‌وگوی  فارس با حجت الاسلام حسین جلالی دبیر کمیسیون فرهنگی است در زیر می آید:

*در چاله بحران جمعیتی قرار گرفتیم

جلالی در همین رابطه بیان کرد: متاسفانه در چاله بحران جمعیتی قرار گرفتیم و به شدت در کشور دچار کاهش جمعیت شدیم که اگر وضعیت به همین شکل بماند به پیرترین کشور دنیا تبدیل خواهیم شد.

وی افزود: درمجلس و کمیسیون فرهنگی الحمدالله تلاش هایی صورت پذیرفته و همین روزها طرح جمعیت و تعالی خانواده تقدیم هیات رئیسه می‌شود و امیدواریم با همکاری دیگر نمایندگان این طرح به زودی تصویب شود.

در سال ۱۲۰ هزار موالید داریم اما در مقابل نزدیک به ۷۰۰ هزار کودک‌کشی تحت عنوان سقط جنین در کشور داریم و تقریبا روزی ۲۰۰۰ هزار کودک را می کشیم

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر یک ماده واحده تصویب می شد و کلیه قوانینی که در وزارتخانه ها خصوصا در وزارت بهداشت علیه کاهش جمعیت و فرزند آوری ملغی اعلام می شد، ما یک گام مهمی در جهت افزایش جمعیت برمی داشتیم.

* بخش زیادی از بخشنامه‌های وزارت بهداشت علیه فرزند آوری است

جلالی همچنین تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون بخش زیادی از قوانین و بخش نامه های وزارت بهداشت علیه فرزند آوری و علیه افزایش جمعیت در کشور است، حضرت آقا به این مضمون می فرمایند هر موقع به مسئله جمعیت فکر می کنم تنم می لرزد و واقعا حرکت معکوس فرزند آوری در کشور برای مسئولان دلسوز باید ترس و دلهره ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۲۰ هزار موالید داریم اما در مقابل نزدیک به ۷۰۰ هزار کودک‌کشی تحت عنوان سقط جنین در کشور داریم، البته آمارها ۴۰۰ هزار، ۶۰۰ هزار،۵۰۰ هزار و ۷۰۰ هزار تا گفته شده است اما میانگین با آمار غیر رسمی که متاسفانه وجود دارد ما عدد ۷۰۰ هزار سقط جنین را محاسبه می کنیم و تقریبا ما روزی ۲۰۰۰ هزار کودک را می کشیم.

وی با اشاره به اینکه در مسئله سقط جنین وقتی که این دستگاه وکیوم سقط به بچه حمله می‌کند تا کودک را بکشد، گفت: چون جنین حیات دارد و متوجه می شود که این می خواهند تکه تکه اش کنند به جدار رحم می‌چسبد بهتر بگوییم به مادر پناه می آورد و از انبرک فرار می کند، آن وکیوم خشن رهایش نمی‌کند و خود را به جنین می رساند و این طفلک معصوم را در این تیغه انبرک قرار می دهد و او را تکه تکه می کند.

* روزانه دوهزار کودک تکه تکه می‌شوند

وی تصریح کرد: روزانه دوهزار کودک اینگونه تکه تکه می شوند. آیا احساسات و عواطف مردم ما جریحه دار نمی شود؛ در سیمای جمهوری اسلامی و شبکه های اجتماعی یکبار از خاک کردن جوجه های یک روزه فیلمی منتشر شد چقدر مردم ما ناراحت شدند و اشک مردم ما از اینکه جوجه های یک روزه خاک می کردند جاری شد اما واکنش ما به این نسل کشی چیست.

جلالی در ادامه بیان کرد: کودک انسان که آنقدر جامعه به او نیاز دارد با کمال قصاوت و خشونت اینجوری تکه تکه می شود و وزارت بهداشت پاسخگو نیست در مقابل فعالین حقوق بشر سکوت کرده اند.

*مسئولان پاسخ دهند طرح غربالگری غیرتخصصی با چه مجوزی انجام می‌شود

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسئولان پاسخ بدهند این طرح غربالگری که تخصصی و علمی نیست با چه مجوزی انجام می شود، غربالگری اولیه خیلی هزینه ندارد هرکسی می رود یک عیب روی بچه می گذارند و می گویند این کودک به دنیا بیاید دان، کند آموز و دیر آموزه است حالا فرض بگیرید بچه دیر آموز است باید او را کشت.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد:‌در مرحله غربالگری ذهن مادر را خراب می کنند که برود غربالگری دوم هزینه ها در این مرحله غربالگری که بسیار بالاست و بر اساس قیمت دلار محاسبه می شود، مادر توانایی پرداخت هزینه سنگین غربالگری را ندارد و می گوید اینها دلم را چرکین کردند و به راحتی بچه درون وجودش را می کشد و به سقط جنین تن می دهد.

وی اظهار داشت: چه نظارتی یا مجوزی بر این غربالگری ها وجود دارد که هر جنینی را با عیب گذاشتن های مثل این که مایه دور گردن کم بچه است، قلب شکل نگرفته است یا یک کورموزم بیشتر است این اتهامات را با احتمال خیلی کم یک در هزار به طفل درون رحم مادر می زنند و استرس و اضطراب به مادران وارد می کنند.

* ۲۰ درصد از متولدین ما عقیم و نابارورند

جلالی عنوان کرد: ۲۰ درصد از متولدین ما عقیم و نابارورند این آمار بسیار وحشتناک است گرچه وزرات بهداشت می گوید این مقدار مساوی با آمار جهانی است یعنی چه که آمار کشور ما را با کشورهای غربی محاسبه می کنند.

نماینده مردم رفسنجان همچنین بیان کرد: محصولات تراریخته و بیولوژیکی، میوه‌های هورمونی و بیو شیمیایی، کود شیمیایی و آفات است اینها همه مزید بر علت شده است که توانایی باروری کاهش پیدا کند.

وی بر همین اساس یادآور شد: سبک پوشش و لباس هم در افزایش ناباروری به شدت تغییر ایجاد کرده است، این لباس های چسبان مخصوصا در حوزه شلوار برای پسر و دختر باعث عقیم شدن می‌شود.

جلالی ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعاتی که خود غربی ها دادند بر اثر تحت فشار قرار گرفتن تخمدان ها در لباس تنگ جامعه در فرزند آوری ناکارآمد و عقیم می شوند ولی با این حال ما می بینیم که آموزش های وزارت بهداشت ما برای فرزند آوری برعکس است و برای بچه دار نشدن تبلیغ می کنند و راه های جلوگیری از بچه دار شدن را یاد می دهند.

* اگر به میانگین جمعیت خانواده نرسیم، پیری جمعیت قطعی است

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در همین راستا عنوان کرد: اگر ما به میانگین جمعیت جایگزینی هر خانواده به ازای هر خانواده -که ۲ تا ۴ بچه است- نرسیم پیری جمعیت قطعی است تازه با این آمار وضعیت موجود را حفظ کردیم.

بچه چهارم ناخوانده است و خارج از کوپن است، دولت در همه سیاست‌های جمعیتی به خانواده ۵ نفری با سه فرزند کمک می‌کند

وی برهمین اساس تصریح کرد: ما در ۳۰ سال آینده پیرترین کشور دنیا و جمعیت سالمند هستیم، کشوری که جوان ندارد تولید، اختراع، اکتشاف، پویایی، نشاط و شادابی ندارد

جلالی بیان کرد: متاسفانه به هیچ کدام از دغدغه های رهبر انقلاب در مسئله جمعیت توجه نمی شود و فرمایشات ایشان توسط دستگاه ها و وزارتخانه های ذی ربط جدی گرفته نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بچه چهارم ناخوانده است و خارج از کوپن است، دولت در همه سیاست‌های جمعیتی به خانواده ۵ نفری با سه فرزند کمک می‌کند.

وی بیان کرد: همان اول قوانین ما بچه چهارم را انسان حساب نمی کند و هیچ حمایتی از طریق دولت از او انجام نمی شود، معنی این قوانین این است که شما فرزند آوری نداشته باشید.

* قوانین ما ضد جمعیتی و ضد ازدواجی است

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: قوانین ما ضد جمعیتی و ضد ازدواجی است، اگر قوانین ضد جمعیتی ما ملغی شود خیلی از مشکلات ما حل می‌شود.

وی ادامه داد: تبلیغات و پوسترها را که نگاه می کنیم خانواده با تک فرزند را نشان می دهد، در حوزه هنر، سینما، انیمیشن، کتاب کودک و غیره رویکرد جمعیتی و تشویق برای فرزند آوری وجود ندارد و تبلیغات بازرگانی، محیطی، میدانی و غیره ما هم از این مدل تبعیت می‌کند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد:‌ متاسفانه با وجود دغدغه‌های اکثریت مجلس یازدهم، انگیزه اجتماعی و یک همراهی برای حل مشکل چاله جمعیتی وجود ندارد و امیدواریم با سیاست‌های تشویقی که طرح جمعیت و تعالی خانواده وجود دارد حرکتی صورت پذیرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • م ارسالی در

      آقاجان همه اینایی که گفتین راه درمان داره نگران این نباشین نگرانی ازینجاست که منه جوان 30 ساله با این تورم و گرانی جرات نمیکنم برم زن بگیرم یا کسایی هم که متاهل شدن بخاطر هزینه هاش نمیتونن به این زودی بچه بیارن میگن بذار یکم خودمونو جم جور کنیم بعد همین بعد باعث میشه سنشون بره بالا و سخت بچه دار بشن الن کمتر کسی دیگه چندتا بچه میاره همه تو خرج یدونه موندن با گشاد کردن شلوار دختر پسر مردم چیزی عوض نمیشه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه