ارسال به دیگران پرینت

به صدا درآمدن زنگ مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم

مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز 21 شهریور در شرایطی برگزار می‌شود که وزارت کشور پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا را به حوزه‌های انتخابیه ابلاغ کرده است.

به صدا درآمدن زنگ مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم

 مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ حوزه انتخابیه برگزار می شود که این حوزه‌ها شامل 1- لنجان 2- بیجار 3- دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره 4- سمیرم 5- کرج، اشتهارد و فردیس 6- اسلام‌آباد غرب و دالاهو 7- کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان 8- کرمانشاه 9- اهواز، باوی و حمیدیه 10- زنجان و طارم 11- میانه می شود.

دو نامزدی که در مرحله اول انتخابات بیشترین رای را بدست آورده اما به حد نصاب بیست درصد آرا نرسیدند، در این انتخابات شرکت می کنند. در این مرحله هر نامزدی که بیشترین رای را کسب کند، وارد مجلس شورای اسلامی می شود.

22 نامزد در این انتخابات شرکت می کنند تا 11 منتخب راهی مجلس شوند. بر اساس تقویم زمانی انتخابات، تبلیغات نامزدها از امروز؛ پنجشنبه ۱۳ شهریورماه شروع و یک هفته ادامه می یابد.

ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریورماه تبلیغات به پایان می رسد، براساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی، عمده فعالیت نامزدهای انتخابات در فضای مجازی و شبکه‌های استانی خواهد بود و نامزدها ستاد تبلیغاتی نخواهند داشت. نامزدها می توانند با هماهنگی فرمانداران و بخشداران از ظرفیت هایی که شهرداران و دهیاران در شهرها و روستاها فراهم می کنند برای نصب آثار تبلیغی خود استفاده کنند.

آثار تبلیغاتی نامزدها نباید بیش از ۵۰ در ۷۰ سانتی متر باشد. توزیع اقلام تبلیغاتی که بین مردم دست به دست می شود و باعث ابتلای مردم به ویروس کرونا می گردد ممنوع است و قطعاً جلوگیری خواهد شد. در شعب اخذ رای باید فاصله دو متری رعایت شود. مجریان شعب از قبل غربالگری می شوند. اولویت محل شعب در فضای باز است و شعب از قبل ضدعفونی می شود. رای دهندگان باید فواصل را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند. برگزاری هرگونه تجمع ممنوع است. اگر نامزدی رعایت نکند، از حضور در شبکه تلویزیونی استانی محروم می شود و حتی ممکن است به دستگاه قضایی معرفی شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه