ارسال به دیگران پرینت

نماینده مجلس: قانون جلوگیری از سقط جنین غیرقانونی درحال تدوین است

زهره سادات لاجوردی گفت: در کمیته جمعیت کمیسیون فرهنگی در حال تهیه طرحی درمورد سقط غیرقانونی جنین هستیم تا ان‌شاءالله در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گیرد.

نماینده مجلس: قانون جلوگیری از سقط جنین غیرقانونی درحال تدوین است

زهره سادات لاجوردی گفت: در کمیته جمعیت کمیسیون فرهنگی در حال تهیه طرحی درمورد سقط غیرقانونی جنین هستیم تا ان‌شاءالله در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گیرد.

از اولین لحظه‌ای که یک زن، موجود زنده‌ای را در وجودش حس می‌کند، یک احساس تعلق در قلبش شکل می‌‌گیرد که منجر به پیوند مادرانه عمیق نسبت به جنین نادیده می‌شود اما آمارهای تکان‌دهنده سقط جنین نشان می‌دهد، بسیاری از مادران ناچار می‌شوند به شکل‌های مختلف قید این پیوند را بزنند و هزاران جنین بیش از آنکه امکان تولد پیدا کنند به حیات‌شان خاتمه داده می‌شود به گونه‌ای که طبق آمار رسمی وزارت بهداشت در سال 96، هر روز 1000 جنین در کشور توسط والدین کشته می‌شود که تنها حدود 10 مورد آن قانونی است. اما چرا نباید نظارتی بر مراکز غیرقانونی وجود داشته باشد؟ علت آمار گسترده سقط غیرقانونی چیست؟

زهره سادات لاجوردی، نماینده مجلس شورای اسلامی، درخصوص سقط غیر قانونی جنین در کشور به برنا گفت: در شریعت اسلام، سقط جنین به صورت عمدی حرام است مگر در شرایط خاصی که استثناء آن در فتاوا مراجع تقلید آمده لذا در قانون نیز ممنوع اعلام شده و مجازات دارد.

لاجوردی افزود: باوجود اینکه در این زمینه قانون وجود دارد اما چون نظارت‌ها کافی نیست همچنان شاهد سقط غیرقانونی جنین در کشور هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین قانون برای جلوگیری از سقط غیرقانونی جنین تصریح کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس یکی از بندهایی که در طرح جمعیت به آن پرداخته شده نیز حرمت سقط جنین عمدی است.
بیشتر بخوانید:

کمیسیون شوراها اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را بررسی می‌کند/ هنوز به جمع بندی نرسیدیم
هیچ ملکی در روستای ابوالفضل تخریب نشده است/ حق و حقوق مردم روستا تمام و کمال پرداخت می‌شود

او در خصوص جزئیات این طرح گفت: فعلا در حال تدوین طرح هستیم و جزئیات آن در حال نگارش است اما تصمیم داریم به بحث نظارت بر مراکز تاکید ویژه‌ای داشته باشیم و همچنین مجازات شدیدتری برای پزشکان و پرستارانی که سقط غیرقانونی انجام می‌دهند، وضع کنیم.

لاجوردی عنوان کرد: متاسفانه آنطور که باید و شاید به بحث نظارت پرداخته نشده است به همین دلیل در این قانون این موضوع را مورد تاکید قرار دادیم تا از طریق نظارت‌ها، میزان سقط‌های غیرقانونی کاهش پیدا کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فرهنگسازی افزود: متاسفانه اطلاعات مادران نسبت به حرمت سقط جنین عمدی بسیار کم است بنابراین فرهنگسازی و ارائه اطلاعات به زنان باردار اهمیت ویژه‌ای دارد.

لاجوردی با اشاره به جنین‌هایی که به دلیل غیرمشروع بودن سقط می‌شوند، گفت: میزان تولد بچه‌های غیرمشروع در کشور ما با سایر کشورهای دیگر از جمله غربی‌ها بسیار متفاوت است اما به هرحال جنین‌هایی که از راه نامشروع تشکیل شدند از نظر شرع اسلام مجوز سقط آنها وجود ندارد.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه