ارسال به دیگران پرینت

بزن اون ماسک لعنتی رو!

احتمالا شما هم دخترانی که ماسک نمی‌زنند را دیده‌اید. بالا و پایین شهرهم ندارد. فکر می‌کنید دلیل ماسک نزدن آنها چیست؟ درست حدس زدید، پاک نشدن آرایش.

بزن اون ماسک لعنتی رو!

ماسک زدن درد دارد؟ واقعا اگر دارد بگویید تا ما هم بفهمیم اگر هم ندارد که چرا نمی‌زنید؟ خیلی عجیب است که هنوز برخی از مردم اعتقادی به زدن ماسک ندارند و خیلی سرخوش در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی قدم می‌زنند. نمی‌دانم شاید ما اشتباه می‌کنیم و این کرونا نیست که آدم‌ها را می‌کشد بلکه ماسک زدن است که جان انسان‌ها را می‌گیرد.

این روزها بخشی از مردم که مکان عمومی‌ ماسک نمی‌زنند، شبیه‌ترین آدم‌ها به قوم بنی اسرائیل هستند. هر دلیلی می‌آورند که نکات بهداشتی را رعایت نکنند.

بنی اسرائیل همان پسران یعقوب وپیروان فعلی دین یهود هستند که پیغمبر آنها حضرت موسی و کتاب آسمانیشان تورات است.این قوم  پس از آنکه حضرت موسی به پیغمبری مبعوث گردید و آنها را به قبول دین و آئین جدید دعوت کرد، به عناوین مختلفه موسی را به سُخره گرفتن و او را تخطئه کردند و هر روز به شکلی از او معجزه و کرامت می خواستند .

 موسی(ع) هم هر آنچه مطالبه می کردند به قدرت خداوندی انجام می داد ولی هنوز مدت کوتاهی از اجابت مسئول آنها نمی گذشت که مجددا ایراد دیگری بر دین جدید وارد می کرند و معجزه دیگری از او می خواستند.

حالا ما مردم هم، دچار قومی بنی‌اسرائیلی شدیم. هرچه ستاد ملی و پزشکان برای رعایت نکات بهداشتی دلیل می‌آورند، آنها به دنبال هدلیل تازه‌ای هستند و بهانه‌ای تازه می‌جویند.

احتمالا شما هم دخترانی که ماسک نمی‌زنند را دیده‌اید. بالا و پایین شهرهم ندارد. فکر می‌کنید دلیل ماسک نزدن آنها چیست؟ درست حدس زدید، پاک نشدن آرایشی که ساعت‌ها در خانه برای آن زحمت کشیده‌اند! با آرایش نکردن نمی‌میریم ولی با کرونا می‌میریم و اگر هم نمی‌ریم تا مدت‌ها استرس و درد می‌کشیم و خانواده را هم درگیر می‌کنیم.

تخت‌های بیمارستان‌ها جا ندارد. کرونا هر روز سرکش‌تر می‌شود و به خُرد و کلان رحم نمی‌کند. ترامپ با آن ترامپ بودنش، کرونا کرفت و هنوز که هنوز است آن مغازه دار در بازار فکر می‌کند که کرونا نمی‌گیرد و این ویروس کار خودشان است.

خیلی درخواست عجیب و غریبی نیست. پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که فعلا تنها راه مقابله با کرونا خود مراقبتی است و زدن ماسک مهم‌ترین بخش این داستان است. ماسک زدن باعث می‌شود احتمال گرفتن کرونا تا حد زیادی پایین بیاید. حالا که نمی‌شود به خاطر جان، نان  را تعطیل کرد، حداقل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

واقعا آدم دوست دارد محکم سرش را به دیوار بکوبد. سوار مترو یا بی‌آرتی شده است، نفس به نفس مرم است ولی ماسک نمی‎زند. مردم، هم‌شهری، هم‌محله‌ای و خانواده‌ات را دوست نداری به درک،  خودت را هم دوست نداری؟ خوشحال می‌شوی که روی تخت بیمارستان بیفتی؟!

خواهر و برادر عزیز من، ماسک بزن و بدون ماسک از خانه خارج نشو که کرونا همچون دزدان سرگردنه منتظر ماست.

عصرایران؛ مصطفی داننده

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه