ارسال به دیگران پرینت

آمادگی مددجویان بهزیستی برای تولید و توزیع محصولات بهداشتی کرونا در مترو و پایانه‌های مسافربری

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمانی بهزیستی کشور از آمادگی مددجویان برای تولید و توزیع محصولات بهداشتی کرونا در پایانه‌های مسافربری و ایستگاه‌های مترو خبر داد.

آمادگی مددجویان بهزیستی برای تولید و توزیع محصولات بهداشتی کرونا در مترو و پایانه‌های مسافربری

 رضا دهقان در نشست خبری امروز خود با اشاره به تأثیر کرونا بر روند کسب و کار جامعه هدف بهزیستی گفت:  در سال ٩٩ با موضوع کرونا مواجه بودیم و سعی کردیم از خود کرونا به عنوان پاتک علیه کرونا استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در این شرایط ابتکار عمل را در فضای مجازی به دست گرفته و «پویش ملی اشتغال بهزیستی» را راه‌اندازی کردیم، افزود: در این شرایط بیش از۴٠٠ واحد تولیدی ماسک و لباس کرونا و محصولات ضدعفونی توسط واحدهای جامعه هدف راه اندازی شد و در شرایطی که کرونا موجب تعطیلی مراکز شده بود این مراکز ظرفیت فعالسازی مجدد پیدا کرده و در آنها ۵۰۰۰ نفر از جامعه هدف و خانواده‌هایشان مشغول تولید محصولات مرتبط با کرونا شدند.

دهقان با اشاره به اینکه کرونا به عنوان یک پاندمی آمده است، اظهار کرد: امیدواریم این بیماری ریشه کن شود،اما سناریو و رویکرد اشتغال ما باید با لحاظ کردن کرونا باشد. بعضی از زمینه‌ها و برنامه‌های شغلی ما هم تحت الشعاع قرارگرفته است اما در حال رایزنی با بنگاه‌های بزرگ هستیم تا تعامل با دستگاه‌های اجرایی برقرار شود و امیدوارم بازار کسب و کار در حوزه بهزیستی کمترین تاثیر را ازکرونا بگیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در بحث توزیع ماسک در مراکز عمومی با معاونت حمل و نقل شهرداری گفتگویی داشتیم و الان هم که فرصت عرضه ماسک در مراکز حمل و نقل عمومی فراهم است، جامعه هدف ما آمادگی دارند و با نگاه مثبت مسئولان شهری در پایانه‌های تاکسیرانی، اتوبوس رانی و  مترو برای عموم مردم این محصولات را توزیع کنند. 

 

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور با بیان اینکه  با توجه به اینکه کرونا همه استان‌های کشور را درگیر کرده، تقریبا همه استانها در ماههای اسفند، فروردین و اردیبهشت درگیر کرونا بودند، ادامه داد: به تناسب کرونا واحدهای کسب و کار درگیر شدند و ناچار شدند تعطیل کنند یا با حداقل ظرفیت یا فناوری های روز ارتباطی خدمات ارائه کنند. در این شرایط هر ایده خلاقانه‌ای که منجر به پایداری شغلی معلولان، زنان سرپرست خانوار، فرزندان بهزیستی، آسیب‌دیدگان اجتماعی و ... باشد در سطح کلیه استان‌ها می‌توان از آنها استفاده کرد.

 

دهقان ادامه داد: بحث اشتغال را تمرکززدایی کردیم لذا افراد می توانند ایده‌ها را با کارشناسان اشتغال شهرستانها ‬ به صورت‬ تلفنی یا مراجعه حضوری یا ‌اطلاع رسانی شبکه‌های مجازی ارائه دهند. آمادگی داریم ایده‌ها را بگیریم تا تکمیل و کامل شود و با همفکری افراد منجر به فضایی برای پایداری شغلی جامعه هدف ‌بهزیستی شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه