ارسال به دیگران پرینت

کارمند دانشگاه و این همه فداکاری؟

تهمینه انصاری: دیروز که همایش فصلی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‏های سراسر کشور برگزار شده بود، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران حرفی ‏زده بود که سوژه کاربران فضای مجازی شد. او درباره اینکه برخورد جدی با دانشجویان دست آنها را از استفاده مجدد مواد مخدر کوتاه نمی‏کند و در برخی مواقع هم دیده شده کارکنان دانشگاه خودشان هم موادمخدر استعمال می‏کنند، گفت: اگر دانشجویی تخلفی انجام دهد قطعاً در کمیته انضباطی با او برخورد می‏شود ولی در زمینه مواد مخدر برخورد ما با دانشجویان قهریه نیست و این مورد باید آسیب‏شناسی شود و علت مراجعه دانشجو به استعمال مواد مخدر ریشه‌یابی شود. غلامی بعد هم این را گفت که امکان دارد در بعضی مواقع کارکنان ما همراه با یک دانشجو برای استعمال مواد مخدر بروند تا بتوانند باب رفاقت و دوستی با آن دانشجو را باز کند ولی اینکه کارکنان ما بخواهند مواد مخدر در دانشگاه‏ها استعمال کنند حرف اشتباه و غلطی است.

کارمند دانشگاه و این همه فداکاری؟

۵۵آنلاین :

کاربران بلافاصله به حرف‏های او و به‌خصوص قسمت دوم‏ حرف‏هایش در بین خبرنگاران واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «وزیر علوم گفته امکان داره بعضی وقتا کارمندای دانشگاه برای باز کردن باب دوستی و رفاقت با یه دانشجو مواد مخدری هم بکشند؛ همین‌قدر دغدغه‏مند!»

کاربر دیگری هم نوشت: «اینو امروز وزیر علوم گفته‏ها، با هر کسی نرید هرجا!» یکی دیگر از کاربران یک روی دیگر حرف‏های آقای وزیر برایش مهم بود و نوشت: «آقای غلامی، وزیر‏ علوم و تحقیقات میگه دو تا سه درصد دانشجوی معتاد داریم. آقای مومنی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر میگه بیش از ۴ درصد دانشجوی معتاد وجود داره. اما من هرچی فکر می‏کنم، دانشگاه خودم یه تنه معتادین زیادی به جامعه تقدیم کرده.» یکی دیگر از کاربران هم انگار حرف وزیر را پذیرفته بود‏ و خطاب به آنهایی که حرف او را خیلی باور‏ نکرده بودند، نوشت: «آقا باور کن که قضیه جدیه، مثلا همین جلوی خودم و نماینده بسیج یکی از کارمندای حراستی اون هم به طور کاملا بی‏پروا معترف شد که برای کشف وضعیت رفتم نشستم قهوه‏خانه آن‏طرف‏تر از میدان و قلیانی سفارش دادم و القصه... حالا ما چی کار کنیم توی این وضعیت؟ اللهم عجل لولیک الفرج!»

کاربری دیگر نوشت: «به خدا ما راضی به این همه زحمت کارکنان دانشگاه نیستیم. همین که کارمون رو راه بندازن و تایم ناهار و ‏نمازشون رو از نیم ساعت به دو ساعت‌و‏نیم نکشونن و این همه دانشجوی بدبخت رو منتظر نذارن، خدارو شکر می‏کنیم.» کاربری هم به دیگر مشکلات فضاهای آموزشی اشاره‏ای داشت و‏ نوشت: «بهتر نیست به جای این مسائل خیلی خیلی ساده، دنبال چالش‏های بزرگتری باشیم که دانشگاها ازش رنج می‌کشن، دانشگاه‌هایی که مهد علم دانشجوان مثلا؟!»

کاربری هم که انگار کل این حرف‏ها برایش شبیه لطیفه بود، نوشت: «آقای وزیر شاید باورت نشه ولی اگه کسی با این گرونی چیزی گیرش بیاد، دیگه با همکارای شما تقسیم نمی‌کنه. خودش می‌ره یه گوشه دخلش‌و میاره. هیشکی با این اوضاع گرونی هم‌سفره نمی‌خواد. به همکاراتون هم بگین خیلی به زحمت نیفتن. ما خودمون بلدیم! اگه پولش باشه. دانشجو و این حرفا؟»

کاربری هم سوالی نوشت: «آقای وزیر وقتی انقد مطمئنین که تا یه جایی میرن باب دوستی باز کنن، از کجا مطمئنین که دیگه از اونجا به بعد از باب دوستی داخل نمیرن و کار دیگه‏ای نمی‌کنن؟ قبل از اینکه اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما انقد خیرخواهن، ازشون تست اعتیاد هم بگیرین ببینین باب دوستی تا کجا کار دستشون می‌ده.»

کاربر دیگری نوشت: «یعنی من هلاک این سیستم آموزشی شدم. ببینین تا کجا به فکر ما هستند! طرف سلامتیش‌رو می‌ذاره زیر پاش تا بفهمه من اعتیاد دارم یا نه. آخه فداکاری تا چه حد؟ انصافه این همه گذشت؟»

یکی دیگر از کاربران هم نوشت: «من همین‌جا به نمایندگی از تمام دانشجویانی که یک روزی کارکنان دانشگاه باهاشون همراه شدن، در دوستی باز کردن و با این اقدام پیروزمندانه‏شون دستشون رو از مواد مخدر قلم کردن، نهایت تشکر و قدردانی رو به عمل میارم.»

منبع : سازندگی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه