ارسال به دیگران پرینت

7 نکته برای کسب و کارهای کوچک ناموفق

در شرایط نامناسب کاری، معمولا همه از کمبود مشتریان یا کم کاری کارمندان خود می نالند. ممکن است مشکلات پیش آمده ریشه در وضعیت اقتصادی کشور یا نابسامانی صنایع مختلف داشته باشد. اما این بدان معنی نیست که کاری از دست شما بر نمی آید. پس شرایط را خوب ارزیابی کنید و مشکلات را طبقه بندی و شناسایی کنید. بیشتر اوقات شرایط آنقدرها هم بد نیست.

7 نکته برای کسب و کارهای کوچک ناموفق

۵۵آنلاین :

اکر کسب و کار کوچکی راه انداخته اید و شرایط کاری خوبی دارید، به یاد داشته باشید که شاید همیشه شرایط اینطور باقی نماند. شرایط اقتصاد جهانی و وضعیت کشور می تواند باعث شود کسب و کار شما دچار افت و خیز بشود. در این شرایط نترسید. منتظر موقعیت مناسب باشید تا شرایط را به نفع خودتان تغییر دهید.

1. بررسی کنید دلیل اصلی مشکلات مالی چیست.

در شرایط نامناسب کاری، معمولا همه از کمبود مشتریان یا کم کاری کارمندان خود می نالند. ممکن است مشکلات پیش آمده ریشه در وضعیت اقتصادی کشور یا نابسامانی صنایع مختلف داشته باشد. اما این بدان معنی نیست که کاری از دست شما بر نمی آید. پس شرایط را خوب ارزیابی کنید و مشکلات را طبقه بندی و شناسایی کنید. بیشتر اوقات شرایط آنقدرها هم بد نیست.

2. هزینه های اضافی را حذف کنید.

صاحبان کسب و کارها معمولا عادت دارند در زمان وجود منابع کافی مالی، در موقعیت های غیر ضروری هزینه کنند؛ اضافه کردن فضای کاری جدید، استخدام نیروی انسانی بیشتر، یا ارتقای امکانات موجود، این ها همه وسوسه هایی جذاب برای خرج کردن درآمدتان هستند. پس در تصمیم گیری عجله نکنید و با دقت و درایت بیشتری هزینه کنید. قبل از اضافه یا کم کردن نیروی انسانی، خوب به مزایا و معایب آن فکر کنید. همیشه حساب های مالی خود را چک کنید و اطلاعات حسابداری را به روز کنید.

3. محصولاتی که فروش پایینی دارند را شناسایی کنید.

همیشه به دنبال موقعیت های جدید و کارآمد برای افزایش بهره وری باشید تا بتوانید جریان درآمد نقدی خود را در جهت درست هزینه کنید. ببینید کدام یک از محصولات شما جذب مشتری نمی کند و کدام محصولات طرفدار بیشتری دارند.

4. بازاریابی، بازاریابی و باز هم بازاریابی!

در شرایط نامناسب اقتصادی، بسیاری از کسب و کارهای دیگر مانند شما دچار مشکل شده اند و بودجه کافی ندارند. بودجه بازاریابی معمولا اولین بودجه ای است که صاحبان کسب و کار از هزینه های خود حذف می کنند و این کار درستی نیست. شما می توانید از شرایط پیش آمده به نفع خود استفاده کنید و با مدیریت هزینه ها در بازاریابی، مشتریان جدیدی برای خود پیدا کنید.

5. بازبینی در شکل بسته بندی یا نحوه ارائه خدمات

تغییر بسته بندی یا متمایز کردن نحوه ارائه خدمات می تواند استراتژی موثری باشد. تعداد محصولات موجود در بسته بندی، شکل و رنگ یا ارائه محصولات پروموشن می تواند هزینه ای باشد که منجر به افزایش فروش محصولات بشود.

6. نوآوری و سازگاری

شرکت های موفق نه تنها در شرایط سخت، بلکه به صورت همیشگی اقدام به سازگار کردن خود با شرایط و انجام اقدامات نوآورانه می کنند. به قول استیو جابز شما می توانید از مشتری بپرسید چه چیزی می خواهد و او پاسخ خواهد داد نمی دانم! پس دست به کار شوید و با نوآوری در کار خود مشتریان جدید پیدا کنید. برند محصولات آرایشی سفورا در سال 2018 با ساخت یک برنامه آرایش آنلاین چهره، موفق شد مشتریان بسیاری پیدا کند و در فهرست 50 شرکت نوآورانه قرارگرفت.

7. به مشتریان خود اهمیت بیشتری بدهید

حفظ وفاداری مشتری برای یک برند بسیار مهم است. اگر با مشتریان خود به خوبی رفتار کنید و پاسخگوی تقاضای آن ها به بهترین شکل باشید، هرگز آنها را از دست نخواهید داد. برای روشن شدن این مطلب یک مثال شخصی می زنم. در نزدیکی محل زندگی من مغازه ای وجود دارد که برای رستوران مناسب است. در کمتر از 3 سال، چهار برند مختلف در این کار شکست خورند. اما برند پنجم در کمال تعجب موفق شد به مدت یکسال رستورانش را باز نگه دارد. آنها اطلاعات تماس مشتریان خود را داشتند و در سالگرد افتتاح رستوران به من ایمیل زدند : «از شما متشکریم که به ما کمک کردید تا به نفرینی که در این ساختمان وجود داشت پایان بدهیم!» پیام هوشمندانه ای بود. اما مهم ترین نکته این ایمیل پایان آن بود که از من دعوت کرده بود مجددا به رستوران آنها بروم. اما این نکته که آنها تخفیف یا جایزه ای برای مشتریان ثابت خود در نظر نگرفتند، نکته ای بود که دیگر رقبای آنها از آن غافل نماندند. پس به مشتریان خود اهمیت بدهید برای آنها از استراتژی های تشویقی استفاده کنید!

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه