ارسال به دیگران پرینت

"روسیه از ۴۰ سال پیش روی ترامپ سرمایه گذاری کرده بود"

سم کیسلین سال‌ها بعد هرگونه ارتباط با مافیای روسیه را رد کرد اما همچنان با ترامپ ارتباط نزدیکی داشت و بیش از ۴۰ هزار دلار بین سالهای ۱۹۹۳ و ۱۹۹۷ به کمپین شهرداری رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ کمک کرد.

"روسیه از ۴۰ سال پیش روی ترامپ سرمایه گذاری کرده بود"

کتاب افشاگرانه جدیدی مدعی شد که کاگ‌ب بیش از ۴۰ سال پیش سرمایه‌گذاری روی دونالد ترامپ "جوان و بی‌فایده" را از طریق نجاتش از تباهی مالی آغاز کرد و او یک "دارایی" روسیه شد که در قامت رئیس جمهوری "هر چیزی که پوتین می‌خواست" به او می‌داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، «کریگ آنگر» از روزنامه نگاران آمریکایی در کتاب جدیدش مدعی شد که دونالد ترامپ بارها با کمک نقدی روسیه که در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی از طریق املاک و مستغلاتش پولشویی میشد، از چندین ورشکستگی نجات پیدا کرد. پول روسیه که با قایق منتقل میشد، همچنین هزینه ساخت ساختمانهایی که تحت نام ترامپ حق امتیاز میگرفتند، تامین کرد.

این نویسنده همچنین مدعی شد، دعوت به روسیه از سوی یک مقام عالی‌رتبه کاگ‌ب در سال ۱۹۸۷ تحت عنوان یک سفر مقدماتی برای ساخت هتل ترامپ در مسکو، در واقع "توسعه عمیق" توسط دست اندرکاران کاگ‌ب بود که باعث ایجاد کانال‌های مخفی بیشتر شد و به روس‌ها اجازه داد تا دموکراسی آمریکا را تحت تأثیر قرار داده و به آن آسیب برسانند.

کریگ آنگر مینویسد، وقتی ترامپ به ریاست جمهوری رسید، زمان آن رسید که ترامپ اجر زحمات دیگران را بدهد و هر آنچه پوتین میخواست در اختیارش قرار دهد.

این ادعاهای جنجالی در کتابی تحت عنوان «وسیله سازش آمریکایی: چطور کاگ‌ب دونالد ترامپ را پرورش داد و داستان‌های سکس، طمع، قدرت و خیانت را به هم ربط داد» منتشر شده است. کریگ آنگر مولف شش کتاب از جمله کتابهای پرفروش خاندان بوش، خاندان سعود و خاندان ترامپ، خاندان پوتین است.

این نویسنده پس از مصاحبه‌های تفصیلی با منابع رده بالا، مقام‌های فراری شوروی، افسران سابق سیا، عوامل ضد اطلاعاتی اف بی آی، وکلا و شخصیتهای دیگر به یکی از مهمترین پرسش‌ها درباره رئیس جمهوری سابق آمریکا پاسخ می‌دهد که آیا ترامپ سرمایه روسیه بود یا خیر.

او مینویسد که "این داستان اسرار کثیف و قدرتمندترین افراد در جهان" است و افشا می‌کند که در چندین جلسه تحقیقاتی کنگره در رابطه با ترامپ کجای کار اشتباه بود.

کریگ آنگر مدعی شد: ترامپ و روس‌ها همچنین از طریق دوستی نزدیک ترامپ با جفری اپستین که برای روس‌ها دختران زیر سن قانونی تامین میکرد، ارتباط داشتند.

اپستین مدعی شد که او زمانی ملانیا را به دونالد ترامپ معرفی کرد که دونالد در حال خوشگذرانی با "دختران" بود. جفری اپستین از حرکتهای جنسی ترامپ در جمع دختران جوان، عکس و نوارهای ویدیویی تهیه کرده بود که میشد با آنها اخاذی کرد.

ارتباط ترامپ با روس‌ها در ۱۹۷۶ آغاز شد که میخواست غول املاک و مستغلات خودش را به منهتن منتقل کند. او هتل کومودور را خرید و اولین برخورد او با روس‌ها زمانی بود که قصد داشت صدها دستگاه تلویزیون برای هتل جدیدش خریداری کند. یکی از صاحبان آن فروشگاه یک مرد یهودی اوکراینی به نام سمیون "سم" کیسلین بود که ۱۹۷۲ به منهتن آمده بود و روی برگه‌ای نوشته بود: ما روسی صحبت میکنیم.

یکی دیگر از مالکان این فروشگاه، فردی به نام تامر ساپیر، از مهاجران شوروی بود که تجهیزات الکترونیک به دیپلمات‌های شوروی، افسران کاگ‌ب و اعضای دفتر سیاسی اتحاد شوروی می‌فروخت. این فروشگاه که مهر تایید کاگ‌ب را داشت، محلی برای کشف "سرمایه‌های آتی" کاگ‌ب بود. بنابراین ترامپ زیر نظر کاگ‌ب قرار داشت. اما این روند سال‌ها پیش از آن آغاز شد که این "مرد جوان، پوچ، خودشیفته و به شکلی بی رحمانه جاه طلب در حوزه املاک و مستغلات، آپارتمان‌های چندین میلیون دلاری را به مافیای روسیه که از طریق خرید شرکت‌های پوسته پولشویی میکرد، فروخت."

فروش این آپارتمان‌ها دوباره ترامپ را که چندین میلیارد دلار بابت کازینوهایش در آتلانتیک سیتی ضرر کرده بود، ثروتمند کرد. نظارت بر ترامپ حتی پیش از آن در ۱۹۷۷ آغاز شد که او با ایوانا زلنیچکوا از جمهوری چک ازدواج کرد؛ جایی که نیروی پلیس مخفی آمریکا با کاگ‌ب رقابت داشت و ترامپ هم درباره این حرف میزد که میخواهد روزی رئیس جمهور شود.

سم کیسلین سال‌ها بعد هرگونه ارتباط با مافیای روسیه را رد کرد اما همچنان با ترامپ ارتباط نزدیکی داشت و بیش از ۴۰ هزار دلار بین سالهای ۱۹۹۳ و ۱۹۹۷ به کمپین شهرداری رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ کمک کرد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه