ارسال به دیگران پرینت

ادعای خلع پرچم دو نفتکش به خاطر حمل نفت ایران

روزنامه گاردین انگلیس مدعی شد، مقامات جزایر کوک 2 نفتکش را به خاطر حمل نفت تحریم شده ایران خلع پرچم کرده‌اند.

ادعای خلع پرچم دو نفتکش به خاطر حمل نفت ایران

روزنامه گاردین انگلیس گزارش داد که 2 نفتکش با پرچم جزایر کوک زیر نظر نیوزیلند به خاطر حمل نفت تحریم شده ایران خلع پرچم شده و ثبت این کشتی‌ها در جزایر کوک لغو شده است.

این کشتی‌ها نه تنها به دور زدن تحریم‌های ایران و حمل نفت کشورمان متهم شده‌اند بلکه تلاش کرده‌اند تا روند طی مسیر خود را پنهان نگه دارند.

تا پیش از شیوع کرونا اقتصاد مجمع‌الجزایر کوک که شامل 15 جزیره در اقیانوس آرام است از طریق ورود گردشگران بین‌المللی می‌چرخید اما پس از شیوع کرونا ماهیگیری و کشتیرانی در حال نقش‌آفرینی برای تنوع بخشی به منابع درآمدی این مجمع‌الجزایر هستند.

این فعالیت‌ها نه تنها به ایجاد اشتغال در سایه کرونا در مجمع‌الجزایر کوک منجر شده بلکه برای دولت فدرال نیز درآمد داشته است.

جزایر کوک که مجموعاً 17 هزار و 500 نفر جمعیت دارند از طریق ارائه پرچم خود به کشتی‌ها و ثبت آنها با مشکل جدی در سیاست خارجی خود مواجه شده است.

سال گذشته لابی موسوم به آمریکا علیه ایران در نیویورک با ارائه تصاویر ماهواره‌ای به مقامات کشتیرانی جزایر کوک مدعی شدند که سه نفتکش در حال انتقال پنهان نفت ایران بوده‌اند.

این لابی مدعی شده که این نفتکش‌ها به صورت رادار خاموش در حال دور زدن تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و انتقال نفت کشورمان بوده‌اند.

نشریه لویدز هم مدعی شده است که طی سال‌های گذشته با افزایش تقاضا در بازار سیاه برای نفت کشورهایی نظیر ایران و ونزوئلا شاهد افزایش فعالیت‌های اینچنینی در حوزه کشتیرانی بین‌المللی هستیم.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه