ارسال به دیگران پرینت

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی پیرامون ایران و یمن

وزیر خارجه انگلیس از گفتگو پیرامون ایران و یمن با همتایان آمریکایی، آلمانی و فرانسوی خود خبر داد.

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی پیرامون ایران و یمن

 «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس بامداد چهارشنبه در پیامی در توئیتر نوشت: «انگلیس، ایالات متحده، فرانسه و آلمان از تلاش برای صلح در یمن تا جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت هسته‌ای، در کنار هم ایستاده‌اند».

وی در ادامه پیام خود نوشت: «برای اولین بار به صورت حضوری با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه دیدار کردم تا در مورد چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو گفت وگو کنیم».

سه شنبه هفته گذشته نیز «امیلی هورن» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در تماس تلفنی با «یان هکر» مشاور سیاست امنیتی و خارجی صدراعظم آلمان، «امانوئل بون» مشاور دیپلماتیک رئیس جمهوری فرانسه و «استفان لوگروف» مشاور امنیت ملی نخست وزیر انگلیس درباره موضوعاتی نظیر افغانستان، ایران، لیبی، اوکراین و روسیه با یکدیگر رایزنی کردند.

این گفتگوها در حالی انجام می‌شود که هم آمریکا و هم سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس به تعهدات خود ذیل برجام عمل نکرده‌اند. از سوی دیگر، این سه کشور به همراه آمریکا همچنان از تجاوزهای ائتلاف سعودی به یمن حمایت می‌کنند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه