ارسال به دیگران پرینت

تبریک ظریف به وزیر جدید خارجه: امیدوارم امیرعبداللهیان از پشتیبانی همه مردم و همه گروه‌ها بهره‌مند شود

محمدجواد ظریف ضمن تبریک به حسین امیر عبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران نوشت: امیدوارم ایشان در انجام وظایف خطیر خود از پشتیبانی همه مردم و همه گروه‌ها بهره‌مند شوند .

تبریک ظریف به وزیر جدید خارجه: امیدوارم امیرعبداللهیان از پشتیبانی همه مردم و همه گروه‌ها بهره‌مند شود

وزیر خارجه دولت روحانی در توییتی انتصاب امیر عبداللهیان به ریاست دستگاه دیپلماسی کشورمان را تبریک گفت.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در دولت روحانی روز چهارشنبه در توییتی نوشت: من به دوست، همتا و دیپلمات قدیمی امیر عبداللهیان برای تایید شدن به عنوان وزیر خارجه بعدی جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم. برای وی، وزارت‌خانه و مقاماتش و همچنین برای دولت جدید موفقیت در روابط بین‌الملل را آرزومندم.

وزیرامور خارجه سابق   ایران همچنین در  مطلبی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به رأی اعتماد مجلس به حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه پیشنهادی دولت سیزدهم نوشت:«رأی اعتماد قاطع نمایندگان‌ محترم مجلس شورای اسلامی به برادر و همکار عزیزم آقای دکتر حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به این دیپلمات خوش‌نام، همکارانم در وزارت امور خارجه و مردم خوب ایران تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم ایشان که شخصیتی متین و محبوب به ویژه در میان همکاران در وزارت امور خارجه هستند، در انجام وظایف خطیر خود از پشتیبانی همه مردم و همه گروه‌ها بهره مند باشند .»

 حسین امیرعبداللهیان توانست با ۲۷۰ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع، اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی پست وزرات امور خارجه کسب کند و برای چهار سال آینده به عنوان وزیر انتخاب شد.

امیرعبداللهیان متولد سال ۱۳۴۳ شهرستان دامغان و دانش آموخته کارشناسی روابط دیپلماتیک از دانشکده وزارت امور خارجه، کارشناسی ارشد روابط بین الملل از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دکتری تخصصی روابط بین الملل از دانشگاه تهران است که از سوابق متعدد اجرایی و میدانی در حوزه دیپلماسی برخوردار است.

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، مدیرکل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحرین، رئیس ستاد ویژه عراق در وزارت امور خارجه، معاون مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه، عضو کمیته سیاسی – امنیتی مذاکرات هسته‌ای ایران با تروئیکای اروپایی، عضو کمیته مذاکرات ایران و عراق و آمریکا در موضوع عراق از جمله مسئولیت‌های مهم اجرایی وی در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی است.

امیرعبداللهیان همچنین علاوه بر تدریس اصول دیپلماسی و سیاست خارجی در دانشگاه، تألیفات و مقالات متعدد علمی و پژوهشی در این حوزه دارد.

 

منبع : انتخاب
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه