ارسال به دیگران پرینت

نماینده مجلس:

نابودی اسرائیل | اسراییل نمی‌توانند تکان بخورند، چراکه در مشت ایران هستند.

الله‌وردی دهقانی نماینده مجلس درباره طرح مجلس برای نابودی اسراییل تا سال ۱۴۲۰، گفت: اسراییل یک رژیم خودخوانده است و ما آنان را به رسمیت نشناختیم و بر همین اساس چرایی اعلام جنگ علیه آنان معنایی ندارد. ما فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم. اسراییل نیرو‌های ما را علنا ترور کرد و به اقدام جنایت کارانه خودش نیز افتخار می‌کند؛ بنابراین این اقدام مجلس، کاملا روشن است.


  نابودی اسرائیل  | اسراییل نمی‌توانند تکان بخورند، چراکه در مشت ایران هستند.

یک نماینده مجلس درباره طرح مجلس برای نابودی اسراییل تا سال 1420، گفت: اسراییل یک رژیم خودخوانده است و ما آنان را به رسمیت نشناختیم و بر همین اساس چرایی اعلام جنگ علیه آنان معنایی ندارد. ما فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم. اسراییل نیروهای ما را علنا ترور کرد و به اقدام جنایت کارانه خودش نیز افتخار می‌کند. بنابراین این اقدام مجلس، کاملا روشن است.

الله‌وردی دهقانی  در پاسخ به این پرسش که اهداف مجلس از طرح نابودی اسراییل تا سال 1420 و عدم مذاکره با آمریکا، چه بود، گفت: وقتی که دشمنان ما به صورت علنی و رسمی تروریسم دولتی و جهانی خودشان را علیه ما ایجاد کرده است، ما هم اسراییل را به عنوان یک غده سرطانی و نظام نامشروع، کودک کش، غاصب و نژاد پرست را مورد خطاب خود قرار می‌دهیم. ما همیشه رژیم صیونیستی را به رسمیت نشناخته و تاکید بر بازگشت سرزمین‌های اشغالی به فلسطین داریم.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اسراییل رژیم ساخته و پرداخته استکبار جهانی امثال آمریکا و انگلیس و فرانسه است. اسراییل عامل بحران جهانی به ویژه در منطقه خاورمیانه است. زمانی که آنان عملا و رسمی و علنی چهره‌های نظامی و علمی ما را ترور می‌کنند، این یعنی چنین رژیمی لکه فساد در جهان است که تمام پروتکل‌ها و قوانین جهانی را زیرپا گذاشته است و به دنبال از میان برداشتن نظام‌هایی است که در حال مبارزه با تروریسم و ظلمگویی و ستمگری هستند، است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در حمایت از تصویب طرح اخیر مجلس برای نابودی اسراییل و عدم مذاکره با آمریکا، گفت: ما با این اقدام خواستیم به دنیا اعلام کنیم که یک نظامی در جهان هستی وجود دارد که جلوی زورگویی رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و از حق مظلومان دفاع می‌کند. ما این رفتار را از مکتب عاشورا یاد گرفتیم که باید جلوی ظلم و ستم ایستاد و علم مبارزه و جهاد را برافراشت. اساسا در مکتب شیعیان نیز این تفکر جهادی و ظلم ستیزی یکی از ارکان اساسی ماست و ما بارها گفتیم که هرجایی اسراییل علیه مظلومان اقدامی کند، ما مقابل آنان خواهیم بود و هیچ ترسی نداریم. همچنانکه همیشه پیروز بودیم و فرزندان امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای بودند که باعث شدند، اسراییلیان همیشه و همه جا احساس ترس و نامنی داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مجلس در طرح اخیر خودش مصوب کرده که ایران نباید با آمریکا مذاکره کند گفت: اساس جمهوری اسلامی ایران مذاکره است ولی مساله مهم آن است که این مذاکره قرار است در چه شرایطی و با چه وضعیتی انجام شود؟ مذاکره نباید به معنای آن باشد که در قالب آن بخواهیم تسلیم اراده دشمنان شویم و آنچه را که غرب و آمریکا در جنگ برابر ما به دست نیاورد را در قالب مذاکره علیه ما به سرانجام برساند.

دهقانی ادامه داد: تجربه نشان داده که آمریکا هیچگاه به تعهدات خودش در عرصه جهانی متعهد نبوده است و لذا آنان برای مذاکره با ما باید ضمانت اجرایی بدهند. چراکه عرصه جهانی نه قوه قضاییه و نه نیروی انتظامی و پلیس دارد که اگر کسی دچار تخلف شد، با آن متخلف برخورد شود. متاسفانه در عرصه جهانی هرکسی، زور بیشتری داشته باشد از منافع و اهداف خودش دفاع می‌کند. بنابراین برای مذاکره نیاز به این است که قدرتمند باشید وگرنه تا زمانی که طرف مقابل نخواهد به تعهدات خودش عمل کند، مذاکره کردن یک کار عبث و بیهوده است.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبری بارها تاکید کردند که مذاکره با کسی که زبانی جز زبان زور نمی‌فهمد بی‌فایده است، گفت: ما در برجام امتیازات زیادی دادیم و در مقابل می‌خواستیم امتیاز جزیی از طرف مقابل بگیریم و طرف مقابل به همین تعهدات خودش نیز عمل نکرد. ترامپ بدکاره و قمارباز 4 سال تمام دست به هر جنایتی زد و منتظر ماند تا با ما بتواند مذاکره کند ولی ما با او مذاکره نکردیم و حتی مردم آمریکا به این نتیجه رسیدند که با زبان زور نمی‌توان با جهان صحبت کرد. امروز امتناع ایران از مذاکره با آمریکا خیلی موضع بالاتری از مذاکره با لبخند و دست خالی برگشتن و ماندن است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما با کشورهایی مذاکره خواهیم کرد که احترام متقابل را رعایت کرده و به تعهدات خودشان عمل کنند، گفت: اگر آمریکا به برجام برگردد و تمام تعهدات خودش را بدون قید و شرط عملیاتی کرده و جبران خسارت نموده و تضمین برای رعایت برجام در آینده بدهد ما آن زمان می‌توانیم درباره مذاکره با آنان فکر کرده و تصمیم گیری کنیم. ولی واقعیت آن است که آنان فقط زبان زور را می‌فهمند و بر همین اساس هرچه ما قوی‌تر بشویم بهتر می‌توانیم در مذاکرات عمل کنیم.

وی گفت:ما و همه نهادها و دستگاه‌های رسمی کشور برای یک ملت و یک حکومت هستند و در کنار هم هستیم. شاید متفاوت فکر کنیم ولی هدف و رهبری و سیاست‌های کلان ما یکسان است و هیچکدام از این اشتراکات را فدای دیگری نمی‌کنیم. مجلس نیز برای حمایت از دولت این طرح را ارائه کرده است تا اگر فردا روزی دولت آمریکا خواست با ایران مذاکره کند، دولت ما دست پری داشته باشد و بگوید که در داخل ایران چنین نظرات و چنین افراد شجاعی هستند.

وی افزود: الان چند سالی می‌شود که آمریکا از برجام خارج شده است و خسارات زیادی را به ایران تحمیل کرده است. ما تاکید بر این مساله داریم که اگر بنای انجام مذاکرات دیگری باشد، نباید اتفاقات گذشته تکرار شود. آنان باید متعهد شده و در این خصوص تضمین بدهند.

این نماینده مجلسی در بخشی دیگر با اشاره به طرح مجلس برای نابودی اسرائیل تا 1420 تصریح کرد: این بهانه‌ای به دست آنان نمی‌دهد. مطمئن باشید که اگر اسراییل تا امروز زورش به توان نظامی ایران می‌رسید لحظه‌ای را برای آسیب زدن به ایران دریغ نمی‌کرد. آنان از جای خودشان نمی‌توانند تکان بخورند، چراکه در مشت ایران هستند.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی آنان جنوب لبنان را تصرف کرده بودند و رزمندگان لبنان کاری نمی‌توانستند انجام بدهند و همین طور زمانی نیروهای فلسطینی و غزه برابر اسراییل سنگ پرانی می‌کردند ولی حالا هر اقدامی از سوی اسراییل را متقابلا نیروهای حزب الله لبنان پاسخ می‌دهد و اسراییل حالا مورد هدف‌های موشکی غزه قرار می‌گیرد. اسراییلی‌ها زمانی رویای کشورگشایی تا نیل و فرات را داشتند ولی حالا در نوار غزه گیر افتادند. همت مبارزان منطقه‌ای باعث شده تا آنان دائما احساس خطر داشته باشند.

دهقانی با اشاره به متحدان اسراییل در منطقه، گفت: اسراییل از دهه‌ها قبل رفت و آمد خودش را با برخی کشورها برای کسب مشروعیت خودش آغاز کرده بود و امروز همان دیدارها علنی شده است ولی هیچ کدام از این مسائل دردی را برای اسراییل دوا نمی‌کند و بسیاری از تحلیل‌گران و صاحب نظران اعتقاد دارند که با این وضعیتی که در منطقه و جهان در حال جریان است به زودی اسراییل دچار فروپاشی خواهد شد، شاید 10 سال زودتر یا دیرتر ولی این اتفاق حتمی خواهد بود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • داود بهنیان ارسالی در

      زیاد لاف نزیند. اگر برخوردی اتفاق بیافتد همه با هم تباه میشویم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه