ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر بهداشت | تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی دو هفته ای کشور به شنبه موکول شد

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای کشور برای کنترل شیوع کرونا گفت: امروز پیش جلسه است و شنبه در ستاد ملی در خصوص تعطیلی دو هفته کشور تصمیم‌گیری خواهد شد.


معاون وزیر بهداشت |  تصمیم‌گیری در  خصوص تعطیلی دو هفته ای کشور به شنبه موکول شد

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بجنورد در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای کشور برای کنترل شیوع کرونا گفت: امروز پیش جلسه است و شنبه در ستاد ملی در خصوص تعطیلی دو هفته کشور تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی قاسم جان بابایی که به‌منظور ارزیابی از نحوه خدمت‌رسانی به مردم مبتلابه کرونا به خراسان شمالی سفرکرده بود در خصوص آخرین وضعیت این بیماری در کشور اظهار کرد: در اکثر استان‌ها روند رو به کاهش نداریم یا با شیب ملایم در حال افزایش و یا در حالت ثابت هستیم و باید صبر کنیم تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بتواند سیکل انتقال بیماری را بشکند.

وی کاهش روند موجود را وابسته به توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم مراعات نکنند شرایط انتقال زنجیره قطع نخواهد شد و بخش‌ها همچنان پر بیمار خواهد بود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر مشارکت همگانی برای کنترل کرونا در ایران گفت: وزارت بهداشت به‌تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد بلکه باید همه سازمان‌ها و مردم پای‌کار بیایند، وزارت بهداشت تنها می‌تواند پروتکل ارائه کند چون کار وزارت بهداشت‌کار اجرایی در حوزه اجتماعی نیست بلکه خدمات‌رسانی خدمات در بخش سلامت به مردم است و کار حوزه‌های دیگر است که در اجرا بتوانند آن پروتکل‌های که وزارت بهداشت هر هفته ارائه می‌کند را به‌درستی اجرا کنند.

وی در خصوص طرح تعطیلی گروهای دو، سه و چهار شغلی اظهار داشت: در تعطیلی یک ماهه حلقه‌های متعدد وجود دارد، تعطیلی اصناف نیز به‌تنهایی نمی‌تواند مؤثر باشد، در کنار آن منع رفت‌وآمد، عدم حضور خانواده‌ها در دورهمی های خانوادگی و مراسم‌های جشن و عزاداری، ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و ... همه اینها باید باهم رعایت شود.

جان بابایی افزود: این حلقه، حلقه انتقال است، چرخه‌ای دارد، که هر قسمتش باید شکسته شود و اگر یک قسمت بماند نمی‌توانیم بیماری را به صفر برسانیم.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای کشور برای کنترل شیوع کرونا گفت: امروز پیش جلسه است و شنبه در ستاد ملی در خصوص تعطیلی دو هفته کشور تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه