ارسال به دیگران پرینت

جزئیات طرح محله محور برای مقابله با کرونا

معاون کل وزیر بهداشت گفت: تا اطلاع ثانوی، جز فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست‌ها و زدن ماسک و قرنطینه هیچ راهی برای مقابله با کرونا نداریم.

جزئیات طرح محله محور برای مقابله با کرونا

ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب سه شنبه شب شبکه خبر با اشاره به آغاز طرح محله محور و تشدید مقررات از ۳ شنبه ۲۰ آبان افزود: برای روز نخست اجرای طرح حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مغازه‌ها خوب عمل کردند و ساعت ۱۸ تعطیل کردند.

وی افزود: برای روز نخست، شروع خوبی بود و ناظران هم به تذکر و راهنمایی پرداختند، اما همه باید مقید به اجرای طرح باشند.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه یک هفته است که روزانه بیش از ۴۵۰ فوتی به علت کرونا داریم گفت: هیچکس نباید تنها منافع خودش را در نظر بگیرد بلکه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم کرونا را مهار کنیم.

وی افزود: ما در وزارت بهداشت بدون همکاری و مشارکت مردم و بقیه دستگاه‌ها هیچ کاری نمی‌توانیم از پیش ببریم و در فروردین که موفقیت داشتیم علتش همکاری مردم و همکاری بین بخشی در کل کشور بود.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به بررسی طرح منع تردد از ساعت ۲۱ شب گفت: بحث‌های نهایی درباره ابعاد مختلف طرح در جلسه شنبه آینده ستاد ملی کرونا مطرح و نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به نامه ۶۵ نفر از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی به وزیر بهداشت افزود: رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در این نامه درخواست تعطیلی سراسری و حداقل ۲ هفته‌ای کرده اند و در این باره در جلسه قرارگاه هم بحث‌هایی شده است.

دکتر حریرچی با اشاره به اجرای طرح محاله محور گفت: در این طرح مدام غربالگری می‌کنیم تا چنانکه وزیر بهداشت خواسته اند انشا الله بتوانیم تا ۳ ماه میزان بستری‌ها را تا ۵۰ درصد و موارد سرپایی را تا ۳۰ درصد کاهش دهیم.

معاون کل وزیر بهداشت درباره جزئیات طرح محله محور افزود: با مشارکت گسترده بسیج و نیروی انتظامی، در این طرح ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی از طریق حضوری و غیر حضوری، شناسایی زودهنگام بیماری و پاسخ سریع به آن، قرنطینه خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض آسیب و مشارکت در درمان سرپایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح مبتنی بر هر خانه یک پایگاه سلامت است گفت: تشدید نظارت بر مقررات بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده و هدفمند و هوشمند، قرنطینه خانگی و رهگیری هوشمند بیماران، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری از راهبردهای اجرای این طرح است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه