ارسال به دیگران پرینت

بازگشت 1800 نخبه به ایران از دیگر دانشگاه‌های جهان

معاون رئیس جمهور گفت: ۴۱ شرکت دانش‌بنیان روی تابلوی بورس حضور دارند.

بازگشت 1800 نخبه به ایران از دیگر دانشگاه‌های جهان

سورنا ستاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدامات بزرگی در کشور انجام شده است، اظهار کرد: با وجود اینکه شرکت‌هایی با قابلیت ساخت ماسک، کیت و داروهای موثر در حوزه کرونا در کشور وجود نداشت اما پس از شیوع این بیماری به همت بسیاری از شرکت‌ها این تجهیزات تهیه و حتی در سطح بین‌الملل عرضه شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه این اتفاقات بزرگ زمانی رخ داد که ایران با مشکلات مختلفی درگیر بود و تحریم‌ها ایران را با چالش مواجه کرده بود، عنوان کرد: حتی اگر تحریم‌ها هم نبود، باز هم تامین مایحتاج برای مقابله با ویروس کرونا با توجه به حجم بالای تقاضا در جهان سخت بود.

وی با اشاره به فعالیت قابل‌قبول برخی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید واکسن و بهره‌برداری از چندین نمونه واکسن توسط این شرکت‌ها گفت: در مورد واکسن کرونا وزارت بهداشت باید اظهارنظر کند اما هفت مجموعه به صورت جدی در این حوزه در حال فعالیت هستند.

ستاری با اشاره به اینکه در سه سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ نفر از نخبگان ایرانی از دیگر دانشگاه‌های جهان به ایران بازگشتند، گفت: این افراد در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند.

معاون رئیس جمهور به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و افزود: این شرکت‌ها تسهیلات دریافت کردند اما از این سو کرونا موجب شده بسیاری از استارتاپ ها که در حوزه سلامت و یا فضای مجازی فعال هستند رشد داشته باشد.

وی ایجاد زیرساخت‌های پارک‌های فناوری را وظیفه دولت خواند و گفت: در این زمینه در استان زنجان تفاهم‌نامه امضا شده که به زودی دستور اجرایی شدن آن صادر خواهد شد.

ستاری با اشاره به اینکه 41 شرکت دانش بنیان در بورس عرضه می‌شود، تصریح کرد: این شرکت‌ها به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد تومان روی تابلو بورس حضور دارد.

معاون رئیس جمهور تامین مکان برای شرکت‌های دانش بنیان در استان‌ها را نیازمند همت مسؤولان استان خواند و گفت: تصمیمات در این زمینه گرفته شده که امیدواریم اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۷۰ هزار نفر از نخبگان کشور که دارای رتبه‌های برتر کنکور بوده و یا دارای جایگاه در المپیادهای علمی هستند رصد می‌شوند، بیان کرد: آمار فرار مغزها در کشور بزرگ‌نمایی شده است این موضوع پدیده‌ای طبیعی بود که در همه کشورها اتفاق می‌افتد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه