ارسال به دیگران پرینت

گزارش "تبریک" و "اعتراف" رئیس‌جمهور به "مردم عزیز ایران!"

"کسی فکر نکند دولت دست روی دست گذشته است" و الحق و الانصاف که درجا دست‌های مبارک نرمشان را بالا بردند و نشان دادند که دست روی دست نگذاشته‌اند.

گزارش "تبریک" و "اعتراف" رئیس‌جمهور به "مردم عزیز ایران!"

رئیس‌جمهور محترم کشورمان جناب آقای روحانی در هیئت دولت سخنانی بیان کردند که گزارش تفسیری آن در ادامه ارائه می‌شود:

رئیس‌جمهور ج.ا.ایران درحالی‌که به هیچ‌کدام از سخنان منتقدان داخلی پاسخی نمی‌دهند به هر کامنت یا سخنرانی همتای آمریکایی خود واکنش نشان داده و البته هر بار شاخ آقای ترامپ را به خاک مذلت می‌کشانند. این خود مایه بسی خرسندی است.

رئیس‌جمهور مدبر ما، ملت را به مقاومت سال اول انقلاب، یعنی زمانی که هنوز تنشان گرم بود و تب به عرق ننشسته بود ارجاع داده و خواهان "تمسک جستن به همان صبر و مقاومت" شدند. جا دارد از ایشان به خاطر این‌همه اعتمادبه‌نفس قدردانی شود.

در روزهایی که خط فقر در کشور به بالای 7 میلیون تومان ارتقا یافته و اجناس روزمره و قوت لایموت در بازار تا 300 درصد ترقی کرده و بخشی از جوانان برنای این سرزمین سر در زباله‌دانی‌ها به دنبال اشیای بازیافتی می‌گردند و جامعه شناسان از فروپاشی اجتماعی سخن می‌گویند و سرقت‌اولی‌ها در همین سه‌ماهه اول سال جاری 50 درصد افزایش‌یافته‌اند و ... (این غصه قصه‌اش سر درازی دارد) جنابشان از این‌که پیش‌بینی‌های همتای آمریکایی‌شان درزمینهٔ فروپاشی اقتصادی و به خاک سیاه نشستن ملت تحقق‌نیافته به وجد آمدند که "آقای آمریکا! رشد اقتصادی ما منفی 24 درصد نیست و منهای شش‌دهم است" و گل‌وبلبل است و حسود و لا یسود.

و برجام که "فحش‌های همه عالم را نثارش کرده" زنده است و شکست‌های آمریکا را برشمردند که نتوانسته روابط اقتصادی دنیا را با ایران مختل کند. حالا پول نفتمان را حتی از همین عراق همسایه نمی‌توانیم بگیریم، اشکالی ندارد در عوض جز "دو کشور کوچک کسی با آمریکا" باقی نمانده و منزوی‌شده است و "تحریم تسلیحاتی‌"مان جواب نداده و مثل "گشایش اقتصادیِ" ماه قبل پیشاپیش "برای پیروزی شنبه‌یکشنبه" به ملت تبریک گفتند.

و بعد نوبت تولید رسید که خدا را شکر "ما شرایط قابل قبولی داریم" و بحران هفت‌تپه و ماشین‌سازی تبریز و محو شدن ارج و آزمایش و فروختن ماشین‌آلات کارخانه‌ها به‌عنوان ضایعاتی و خوابیدن شهرک‌های صنعتی اراک و البرز و قزوین و غیره همه دروغ‌های دشمن است. گوش نکنید که انشا الله بادمجان است.

و "اما در امر توزیع مشکل‌داریم" که "البته گفتیم که باید وزیر بازرگانی مستقل داشته باشیم که نشد و این‌که نشد ملت ضرر کرد". و ملت یادش بماند که اگر وزیر مستقل بازرگانی داشت قیمت‌ها در تراز حالا نه همان دلار هفت تومانی، که دلار جهانگیری 4 هزار و دویست‌تومانی مانده بود. و این از برکات چوب جادوی "وزیر بازرگانی مستقل" است که با چرخش آن تمام قیمت‌ها را به 10 سال قبل برمی‌گرداند و البته که نگذاشتند. امان از دست این مجلسی‌ها که نمی‌گذارند "وزیر مستقل بازرگانی" داشته باشیم و مشکل توزیع مثل سایر مشکلاتمان حل شود.

و بعد رسیدند به "اعتراف" تاریخی به "مردم عزیز ایران!" و این‌که اگر قیمت‌ها ناعادلانه است "باید پایش شود" "باید نظارت شود" "باید تعزیرات باقدرت وارد شود" "و قوه قضائیه هم آماده است".

و دیگر مشکلی نمانده و نیست که هی نق می‌زنند این فریب‌خوردگان؛ چراکه "کالاهای ما وجود دارند اما در بازار به‌درستی عرضه نمی‌شوند"، درست همان‌طور که "ما وزیر به مجلس معرفی می‌کنیم و رأی کافی نمی‌آورد" و "البته این حق مجلس است و من نمی‌خواهم ایرادی بگیرم اما شرایط ما شرایط خاصی است". و تحریم‌های آمریکای شکست‌خورده که هیچ، مال دولت اول بود حالا جنگ اقتصادی است و جنگ هم که تجربه کرده‌اید "صبر و مقاومت" و لُنگ و یک وعده غذا می‌‌خواهد. (هر کس هم نمی‌خواهد، برود بیسکوئیت بخورد)

و خداوند لعنت کند کسی را که فکر کند "که قیمت‌ها در بازار بالا رفت و اینان به فکر ما نبودند. کسی فکر نکند دولت دست روی دست گذشته است" و الحق و انصاف که درجا دست‌های مبارک نرمشان را بالا بردند و نشان دادند که دست روی دست نگذاشته‌اند.

بعد هم قرار شد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی "همه دست‌به‌دست هم دهیم" و "شاهد توزیع‌عادلانه باشیم" که قرار است هر شب ساعت 22 از تمام شبکه‌های سیمای عزیز به مدت 365 روز پخش شود.

روحانی در پایان گفت: "نگذاریم که آمریکا از وجود چنین مشکلاتی خوشحال شود، بلکه کمک کنیم تا با رفع این موارد... آمریکا مانند همین حالا از وضعیت کشور ناراحت و عصبانی باشد".

و نکته اخلاقی - امنیتی آنکه هر کس " از وضعیت کشور ناراحت و عصبانی" است قطعاً آمریکایی است و باید در شجره‌نامه خود شک کند که مبادا در بچگی عوضش کرده باشند چراکه ملت ایران از وضعیت کشور راضی و خوشحال است و تابه‌حال این‌قدر خوش به حالش نشده است.

و باقی بقایتان، پس‌انداز کنید و خوش باشید که چون می‌گذرد غم، نیست.

* عبارات داخل "گیومه" سخنان آقای روحانی در جلسه 26 شهریور هیئت دولت است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه