ارسال به دیگران پرینت

برق رایگان | اکثر روستاییان از برق مجانی بهره مند میشوند

روحانی با ابراز خوشحالی برای دادن پاداش به کم مصرف ها، تصریح کرد: وزارت نیرو پیشنهاد برق مجانی را ارائه کرد و این پیشنهاد در دولت تصویب شد و سی میلیون نفر از دو ماه آینده پولی برای مصرف برق نمی دهند و تا زمانی که کم مصرف هستند، برق آنها مجانی است. این یکی از آرزوهای ما بود که هدیه ای به مردم کم درآمد و کم مصرف برق بدهیم. این طرح بیشتر شامل حال روستاییان می شود.


برق رایگان   |   اکثر روستاییان از برق مجانی بهره مند میشوند

رییس جمهوری گفت: مردم روستا باید مانند شهرنشینان از خدمات بهره مند باشند آبادانی روستا یعنی حرکت در زمینه تولید و مهاجرت معکوس.

، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو اظهارداشت: بسیار خوشحالم که بیست دومین افتتاح بزرگ ملی خواهشم داشت. از خداوند طلب توفیق می‌کنم که تا پایان سال هر هفته بتوانیم افتتاح بزرگ ملی را در بخش‌های مختلف برای آبادی ایران داشته باشیم.

رییس جمهوری ادامه داد: از بخش نیرو و آب و برق تشکر می‌کنم به دلیل این که تلاش بسیار وسیعی به کار گرفته است که ما در ایران از لحاظ استفاده از آب و برق بتوانیم ایران با کشورهای دیگر حتی پیشرفته مقایسه کنیم. مردم در شهرها صد در صد و در روستاها نزدیک ۹۹ درصد از برق استفاده می‌کنند همه خانوارهای روستایی ۲۰ نفره دارای نعمت برق هستند حتی خانواده‌های ۱۰ نفره و در بعضی مناطق حتی کمتر از آن از برق استفاده می‌کنند.

روحانی گفت: مردم روستای مانند شهر باید از نعمت‌ها و فرصت‌های اساسی و امکانات راه، برق، آب، مخابرات و گاز برخوردار باشند. آبادانی روستا یعنی حرکت در مسیر تولید آبادانی در روستا یعنی حرکت معکوس در زمینه مهاجرت و همچنین خدمت به مردم در همه روستا که این کار بزرگ و عظیمی است.

وی ادامه داد: می توانیم اعلام کنیم هر ۵۰ روز قادر هستیم یک سد مخزنی را به افتتاح برسانیم خیلی آمار هیجان انگیزی برای مردم است که باعث آبروی کشور است. این که هر هفته می‌توانیم ۳۰ روستا را به شبکه آب سالم و پایدار متصل کنیم. اقداماتی که برای تصفیه آب و فاضلاب انجام می گیرد.

روحانی افزود: این معنایش این است که در زمینه زیر ساخت و نیازمندی‌های حیاتی و سلامت مردم اقدامات بسیار اساسی انجام می‌گیرد. از ۱۸۸ سد کشور ۴۴ سد در این دولت به افتتاح رسیده و سدهای دیگر هم در حال تکمیل است امیدواریم تا در این دولت این سدها به بهره برداری برسد چرا که آماده کردن زیرساخت های لازمه توسعه است.

روحانی با ابراز خوشحالی برای دادن پاداش به کم مصرف ها، تصریح کرد: وزارت نیرو پیشنهاد برق مجانی را ارائه کرد و این پیشنهاد در دولت تصویب شد و سی میلیون نفر از دو ماه آینده پولی برای مصرف برق نمی دهند و تا زمانی که کم مصرف هستند، برق آنها مجانی است. این یکی از آرزوهای ما بود که هدیه ای به مردم کم درآمد و کم مصرف برق بدهیم. این طرح بیشتر شامل حال روستاییان می شود.

روحانی افزود: در تاریخ ایران این فشارها سابقه نداشته است. مردم ما با استقامت در برابر توطئه‌ها ایستادگی کردند و ما ثابت کردیم که آمریکا شکست خورده است. این را به طور قطعی به دنیا اعلام می‌کنیم که طرح‌های آمریکا برای شکست مردم ایران به نتیجه نرسید و شکست خورد. هدف نهایی آمریکا تسلیم مردم ما بود. آن‌ها می‌خواستند دولت در برابر آمریکا تسلیم شود که این نشد و نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کاخ سفید خطای بزرگ استراتژیک انجام داد، تاکید کرد: آمریکا در این مسیر شکست صد در صدی خورد و ما به راهمان ادامه می‌دهیم. البته برای مردم سخت گذشت و اگر این فشارها نبود شاید چندین برابر این طرح‌ها را افتتاح می‌کردیم، اما آمریکا نتوانست ما را از مسیر توسعه بازدارد.

روحانی ادامه داد: این دولت فقط به فکر گذراندن شرایط یک ساله آینده نیست بلکه طرح‌هایی اجرا می‌کند تا دولت‌های بعدی هم از آن استفاده کنند زیرا بحث این دولت و دولت بعد نیست بلکه مسیر توسعه کشور است. دولت یازدهم او دوازدهم خادم مردم است و دولت سیزدهم هم خادم مردم خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه مردم می‌دانند که آمریکا در هفته‌های اخیر شکست‌های بزرگ سیاسی را متحمل شد که در تاریخ این کشور و سازمان ملل بی‌سابقه بود، خاطرنشان کرد: در سوابق سازمان ملل نمی‌بینید آمریکا قطعنامه‌ای علیه ملت ما طراحی کند ولی در شورای امنیت فقط یک کشور به آمریکا رأی بدهد و 13 کشور دیگر یا رأی مخالف بدهند یا ممتنع. طرح ماشه را هم 10 روز قبل مطرح کردند اما از 14 عضو حتی یک عضو شورای امنیت هم از آن حمایت نکرد و آن را رد کرده و غیرقابل قبول دانستند. این شکست در تاریخ سیاسی آمریکا بی‌نظیر است و البته این موفقیت به خاطر ایستادگی ملت ما است. اگر ملت ایستادگی نمی‌کرد قطعنامه‌های بدتری توسط آمریکا تصویب می‌شد. ایستادگی ملت موجب شکست آمریکا و همچنین آبادانی کشور شد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه