ارسال به دیگران پرینت

تغییرات در قانون انتخابات باید به نفع دموکراسی باشد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: کمیسیون شوراهای مجلس مسیر بحث و بررسی برای نظارت بر کاندیدها را با دقت طی کند؛ چراکه تغییر و اصلاحی که صورت می‌ دهند باید در راستای حقوق عامه و گسترش دموکراسی باشد.

تغییرات در قانون انتخابات باید به نفع دموکراسی باشد

حسین نقاشی  در واکنش به اظهارات معاون سیاسی وزارت کشور مبنی بر بررسی قانون انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، اظهار کرد: شوراها و انتخاباتش یکی از مهم ترین نهادهای انتخابی در جمهوری اسلامی است ؛ دلیلش این است که نمایندگانی که در این انتخابات برگزیده می شوند بیشترین و نزدیک ترین ارتباط را با مردم دارند.

وی ادامه داد: بسیاری از امور مربوط به زیست روزانه مردم از طریق ارتباط مستقیم با اعضای شورای شهر و روستا بر طرف می شود و این امر به عنوان پایه ای ترین رکن دموکراسی در کشور است.

این عضو حزب اتحاد ملت با اشاره به بررسی قانون انتخابات در کمیسیون شوراهای مجلس گفت: هر وضع و اصلاح قانون باید طبق اصل قانون اساسی در راستای گسترش آزادیهای سیاسی اجتماعی مردم رخ بدهد. اگر تصمیمی منجر به محدودیت هرچه بیشتر شهروندان شود مورد تائید و حمایت احزاب بویژه احزاب اصلاح طلب نخواهد بود.

وی گفت: توصیه ما این است که کمیسیون شوراهای مجلس مسیر  بحث و بررسی برای نظارت بر کاندیدها را با دقت طی کند؛ چراکه تغییر و اصلاحی که صورت می‌ دهند باید در راستای حقوق عامه و گسترش دموکراسی باشد. طبیعتا از وزارت کشور دولت آقای روحانی در موضوع پیشبرد قانون انتخابات انتظار بیشتری می رود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه