ارسال به دیگران پرینت

حیدری: راهی جز شکست برای آمریکا باقی نمانده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه راهی جز شکست برای آمریکا باقی نمانده است، گفت: تلاش آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه با شکست روبرو خواهد شد چون طبق قانون از برجام خارج شده و حقی برای استفاده از ظرفیت‌های این قرارداد بین‌المللی ندارد.

حیدری: راهی جز شکست برای آمریکا باقی نمانده است

شهریار حیدری در واکنش به تلاش آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه گفت: طبق مواد برجام کشورهایی که از این قرارداد بین‌المللی خارج می‌شوند حقی برای استفاده از ظرفیت‌های آن ندارند. پس آمریکا که یک طرفه و غیرقانونی از برجام خارج شده است نمی‌تواند اعتراضی به جمهوری اسلامی کرده و اقدامی برخلاف عرف بین‌الملل و سازمان ملل انجام دهد.

وی افزود: طبق برجام اقدامات آمریکا محکوم است کما اینکه ۱۳ کشور از ۱۵ کشور شورای امنیت هم آمریکا را محکوم کرده‌اند و اروپایی‌ها هم مخالفت خود را با فعال سازی مکانیسم ماشه از سوی آمریکا اعلام کردند. البته یادآوری این نکته ضروری است که اعتراض اروپا به آمریکا اقدامی در چارچوب برجام بوده و حسن نیتی در آن‌ها وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع‌بندی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در برجام و رایزنی‌های دیپلماسی جمهوری اسلامی، شکست آمریکا مشهود است. به استناد قوانین راهی جز شکست برای آمریکا باقی نمانده البته که باز هم می‌خواهد از هر ظرفیت و اهرمی برای فشار به ما استفاده کند. ضروری است در این شرایط با دیپلماسی هوشمندانه و زیرکانه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی اقدامات لازم را انجام دهیم و از ظرفیت‌های بزرگتر در برجام استفاده کنیم.

حیدری یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به برجام پایبند بوده و از آن خارج نشده است. ما همچنان اعلام کرده‌ایم که از برجام خارج نمی‌شویم مگر آنکه کشورهای مقابل این کار را انجام دهند. پس آمریکا که از برجام خارج شده است حق اعتراض به جمهوری اسلامی را ندارد و رفتارهایش تنها مغایر با اصول و سیاست‌های بین‌الملل تعبیر می‌شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه