ارسال به دیگران پرینت

شریعتی: با پذیرش مسئولیت اجتماعی در مقابله با کرونا به دیگران خیر برسانیم

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هر یک از ما با آگاهی نسبت به مسئولیت اجتماعی خود و رعایت پروتکل‌ها می‌توانیم با حفظ سلامتی خود و دیگران به نوعی کار خیر انجام داده و دیگران را نیز از خطر این بیماری حفظ کنیم.

شریعتی: با پذیرش مسئولیت اجتماعی در مقابله با کرونا به دیگران خیر برسانیم

غلامرضا شریعتی با اشاره به مسئولیت هر یک از شهروندان در مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: همان طوری که مسئولان این حوزه و پزشکان متخصص مرتبا یادآوری می‌کنند استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نقش قابل توجهی در مقابله با این ویروس دارد و این به این معناست که اگر ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به عنوان یک مسئولیت تلقی کنیم، می‌توانیم خود و اطرافیانمان را از شر این ویروس نگه داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: بخش اعظمی از مقابله با این ویروس به خود ما باز می‌گردد. اگر ما استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را یک مسئولیت تلقی کنیم، می‌توانیم نقش قابل توجهی در قطع زنجیره انتقال داشته باشیم.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر یک از ما امروز وظیفه داریم تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بپذیریم و با این اقدام سلامت خود و اطرافیانمان را تضمین کنیم. از نظر بنده پذیرش مسئولیت اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها به نوعی خیررسانی به دیگران است، چرا که آگاهی‌مان از مسئولیت خودمان و عمل به آن می‌تواند جان و سلامتی دیگران را نیز از خطر دور کند.

شریعتی در ادامه با اشاره به نقش مسئولان و رسانه‌ها در افزایش مسئولیت اجتماعی شهروندان اظهار کرد: یکایک شهروندان با پذیرش مسئولیت اجتماعی خود در قطع زنجیره انتقال این ویروس نقش دارند. رسانه‌ها نیز در جهت آگاه سازی مردم نسبت به مسئولیتی که برعهده دارند می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند. از سوی دیگر اطلاع رسانی صداوسیما و رسانه‌ها از تبعات این بیماری بر روی سلامتی افراد جامعه و نقش مسئولیت پذیری هر یک از شهروندان در مقابله با این ویروس می‌تواند مسئولیت‌ پذیری اجتماعی شهروندان را افزایش دهد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه