ارسال به دیگران پرینت

انتقاد نماینده جیرفت از هزینه های سرسام آور آزمایشگاهی کرونا به دنبال توقف پایش رایگان

کرمان نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از هزینه های آزمایشگاهی کرونا به دنبال توقف پایش رایگان انتقاد کرد.

انتقاد نماینده جیرفت از هزینه های سرسام آور آزمایشگاهی کرونا به دنبال توقف پایش رایگان

دکتر"ذبیح الله  اعظمی"با اشاره به اقدامات پیشگیرانه ستاد مبارزه با ویروس کرونا گفت: خوشبختانه با ورود خیرین به تولید ماسک و اقلام بهداشتی، مشکلی به لحاظ کمبود این اقلام ضروری وجود ندارد، اما در خصوص کیت‌های تشخیص کرونا و داروهای موثری که به تازگی وارد کشور شده با کمبودهایی مواجه هستیم. 

وی از توقف پایش رایگان بیماری و افزایش هزینه های تشخیصی توسط بخش خصوصی نیز انتقاد کرد و افزود: توقف پایش رایگان بیماری موجب شده مردم برای انجام  هر آزمایشی توسط بخش خصوصی و آزمایشگاه‌ها مبلغی بین  ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کنند که این موضوع موجب گله مندی مردم شده است. 

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فصل برداشت  محصول خرما در جنوب کرمان گفت: با توجه به نزدیک بودن فصل برداشت خرما، برای جلوگیری از انتقال بیماری در ستاد پیشگیری مقابله با کرونا در جنوب کرمان مصوب شده که کارگران این حوزه در هنگام برداشت ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شوند، بنابراین جای نگرانی برای آلوده بودن خرما وجود ندارد. 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با ابراز نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و کاهش سن متوفیان در هفت شهرستان‌ جنوبی استان کرمان گفت: تاکنون از ۳۸۶۴ نفر در جنوب کرمان آزمایش تشخیص کووید ۱۹ انجام شده که ۱۷۴۸ مورد آن مثبت بوده و متاسفانه بیش از ۷۰ نفر نیز در این منطقه به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده هند.

اعظمی وضعیت شیوع کرونا در بیشتر نقاط هفت شهرستان جنوبی استان کرمان را  قرمز  اعلام کرد و افزود: متوفیان کرونا تنها منحصر به سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای نیستند چرا که در میان فوت شده های جنوب استان کرمان کودکان و جوانان زیر ۳۰ سال هم وجود دارد. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به دلایل شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان، گفت: برگزاری مراسمات عروسی و عزا در جنوب کرمان که بعضا در روستاها انجام می‌شود و حضور میهمانانی از استان‌های مجاور که وضعیت قرمز دارند باعث شیوع کرونا در جنوب کرمان شده و از طرفی پس از تعطیلی تالارها، مردم در خانه های خود با حضور ۱۰۰ الی ۲۰۰ مهمان و بدون رعایت فاصله اجتماعی مراسم عروسی برگزار و زمینه انتقال آلودگی را فراهم می‌کنند.

وی با این توضیح که گرمای هوا در جنوب کرمان این روزها به بالای ۵۰ درجه می‌رسد و مردم  از کولرهای گازی و اسپیلت استفاده می کنند افزود: همین امر موجب می‌شود مردم در یک اتاق با فضای کم جمع شوند و اگر یک نفر بیمار باشد به دلیل چرخش هوا توسط سیستم‌های سرمایشی سایرین هم گرفتار ویروس می‌شوند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به محدودیت‌های صورت گرفته در جنوب استان کرمان برای کنترل بیماری کرونا اظهار کرد: مراسمات عزا و عروسی براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا کرمان تا حدودی محدود شده اما برگزاری مراسم عقد و ازدواج بدون تجمع رسمی، غیر رسمی و خانوادگی مانعی ندارد چرا که تجمعات در آن دخیل نیست.

اعظمی، کنترل تردد مسافران و گردشگران را به عنوان یکی از مصوبات ستاد کرونا اعلام کرد و افزود: افزایش تردد مردم استان‌های هرمزگان و سیستان بلوچستان در جنوب کرمان، عاملی برای شیوع کرونا و افزایش ریسک ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است که مدیریت این مهم نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

وی استفاده از ماسک را مورد تاکید قرار داد و گفت: ماسک تا ۸۰ درصد مانع شیوع ویروس کرونا می‌شود و مردم باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند زیرا پیک اخیر بیماری کرونا بسیار خشن بوده و معمولا به ریه افراد حمله کرده و تلفات بیشتری هم می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم فرهنگ سازی با استفاده از ظرفیت جامعه هنرمندان تاکید کرد و افزود: با توجه به تاثیر تبلیغات و فرهنگ سازی در پیشگیری از شیوع کرونا از هنرمندان و بازیگران تئاتر خواسته شده تا با ساخت کلیپ به زبان محلی، خطرات بیماری کرونا و راه‌های پیشگیری از آن را به مردم آموزش دهند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه