ارسال به دیگران پرینت

مهاجری: کرونا نمی تواند تاثیر زیادی بر میزان مشارکت در انتخابات۱۴۰۰داشته باشد

یک تحلیلگر مسایل سیاسی با بیان اینکه کرونا نمی تواند تاثیر زیادی بر میزان مشارکت در انتخابات داشته باشد، گفت: مشکلات اقتصادی، یاس و ناامیدی مردم، رویکرد شورای نگهبان، ایجاد فضای تخریبی یا نشاط سیاسی در مقطع انتخابات تاثیر بیشتری بر میزان مشارکت دارد.

مهاجری: کرونا نمی تواند تاثیر زیادی بر میزان مشارکت در انتخابات۱۴۰۰داشته باشد

محمد مهاجری  با اشاره به اینکه کرونا تاثیر زیادی بر انتخابات ۱۴۰۰نخواهد داشت، اظهار کرد: برگزاری انتخابات با شرایط بیماری کرونا امکان پذیر است، البته طبق قانون ،انتخابات باید در یک روز برگزار شود اما اگر راهی پیدا کنند تا انتخابات در سه یا چهار روز برگزار شود،  از شکل گیری اجتماع جلوگیری و فاصله اجتماعی رعایت می شود.

وی ادامه داد: بیماری کرونا فی نفسه نمی تواند خیلی بر میزان مشارکت تاثیر بگذارد اما نمی توان تاثیر آن را بر افزایش مشکلات اقتصادی و  یاس و ناامیدی مردم منکر شد. احتمال دارد بخشی از جامعه به خاطر مشکلات اقتصادی، امید خود به آینده را از دست داده و کمتر در انتخابات شرکت کند. البته تا زمان انتخابات زمان زیادی باقی است و باید صبر کرد زیرا ممکن است اتفاق های خوبی رخ دهد.

مهاجری با بیان اینکه گروه‌های سیاسی و دست اندرکاران کشور نباید کاری کنند که نشاط سیاسی تضعیف شود، خاطر نشان کرد: در مقطع انتخابات فضای تخریب علیه دولت، مجلس و شورای نگهبان تشدید می شود  و هرچند این فضای تخریب شدیدتر باشد، مردم امید خود را بیشتر از دست می دهند. اگر اجازه تخریب داده نشود، بر مشارکت بیشتر مردم می توان امید داشت.

وی در پایان با اشاره به انتقاداتی که به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم وارد شد، گفت: اگر شورای نگهبان تمهیداتی در نظر بگیرد که این انتقادات کاهش یابد، می تواند بر افزایش مشارکت تاثیر مثبتی بگذارد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه