ارسال به دیگران پرینت

عمان:

به زودی شاهد پیشرفت روند سیاسی حل بحران یمن خواهیم بود

وزیر خارجه عمان روز یکشنبه گفت که این کشور در مسیر کمک به حل بحران یمن به پیشرفت فرآیند سیاسی برای حل این بحران نزدیک شده است.

به زودی شاهد پیشرفت روند سیاسی حل بحران یمن خواهیم بود

 وزیر خارجه عمان روز یکشنبه گفت که این کشور در مسیر کمک به حل بحران یمن به پیشرفت فرآیند سیاسی برای حل این بحران نزدیک شده است.

به گزارش روسیا الیوم، «بدر البوسعیدی» تاکید کرد: نقش ما در بحران یمن کمک است. ما به دنبال نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های بحران یمن هستیم.

وزیر خارجه عمان افزود: درباره آینده کشورهای ما در شورای همکاری خلیج [فارس] خوش‌بین هستم. باید به یمن برای دستیابی به ثبات کمک کرد. ما اعتقادات قوی برای متوقف کردن جنگ در یمن و پیشبرد مسیر داریم.

او با بیان اینکه پیشرفت روند سیاسی یمن نزدیک است، گفت: همه به پیشبرد روند سیاسی یمن نزدیک هستیم. درگیری در یمن از طریق گفت‌وگو و منزوی نکردن هیچ طرفی حل خواهد شد.

البوسعیدی تاکید کرد که همه طرف‌ها در مورد آتش‌بس در یمن اجماع دارند، به ویژه اینکه حوثی‌ها تلاش‌های عمان برای حل بحران را رد نکرده‌اند.

«هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل در امور یمن روز شنبه (دیروز) در نیویورک با «محمد بن عوض الحسان» نماینده دائم عمان در این سازمان دیدار کرد.

در این دیدار آخرین تحولات یمن و تلاش‌های بین‌المللی برای احیای امنیت و ثبات در این کشور جنگ‌زده بررسی شد.

بنابر گزارش خبرگزاری عمان، گراندبرگ از تلاش‌های مسقط برای برقراری ثبات در یمن قدردانی و بر علاقه‌مندی سازمان ملل برای شنیدن دیدگاه‌های عمان در پرونده یمن تأکید کرد.

دولت نجات ملی یمن در صنعاء هم تاکید کرده است که اگر سازمان ملل بخواهد به حل بحران در یمن کمک کند باید از زیر فشار قدرت‌های بزرگ خارج شود.

«جلال الرویشان» معاون نخست وزیر در امور دفاع و امنیت دولت نجات ملی یمن در صنعاء شب گذشته در واکنش به اظهارات فرستاده جدید سازمان ملل به یمن گفت که گراندبرگ نباید طرفی را که جنگ و محاصره را علیه ملت یمن تحمیل کرده است، مظلوم جلوه دهد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن «عبدربه منصور هادی»‌ رئیس دولت مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه