ارسال به دیگران پرینت

ترکیه | سفیر آمریکا به خارجه ترکیه احضارشد

روزنامه ترکیه‌ای «دیلی صباح»، عصر امروز (دوشنبه)، گزارش داد که وزارت خارجه این کشور «دیوید سترفیلد» سفیر آمریکا در آنکارا را احضار کرده است. طبق این گزارش، این اقدام پس از صدور بیانیه واشنگتن درباره کشته شدن ۱۳ شهروند ترکیه‌ای در شمال عراق صورت گرفته است.


 ترکیه  | سفیر آمریکا به خارجه ترکیه احضارشد

روزنامه ترکیه‌ای «دیلی صباح»، عصر امروز (دوشنبه)، گزارش داد که وزارت خارجه این کشور «دیوید سترفیلد» سفیر آمریکا در آنکارا را احضار کرده است.

طبق این گزارش، این اقدام پس از صدور بیانیه واشنگتن درباره کشته شدن ۱۳ شهروند ترکیه‌ای در شمال عراق صورت گرفته است.

خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی»‌ نیز در این خصوص نوشت که وزارت خارجه ترکیه اعتراض شدید خود را به سفیر آمریکا ابلاغ کرده است.

اخیرا منابع خبری گزارش دادند که عناصر حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) سیزده شهروند ترکیه‌ای را در شمال عراق کشته‌اند که این اقدام واکنش واشنگتن را در پی داشت.

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به انتشار این خبر، در بیانیه‌ای به دولت ترکیه و خانواده‌های جان باختگان تسلیت گفت؛ اما به نوشته روزنامه دیلی صباح، روز یکشنبه، چند خودروی نظامی آمریکایی به شاخه سوری پ‌ک‌ک (ی‌پ‌گ) کمک ارسال کرده‌اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز ضمن اعتراض به آمریکا بابت حمایت از گروه پ‌ک‌ک، از دولت جدید واشنگتن خواست که درباره این گروه تروریستی به خوبی شناخت پیدا کند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه