ارسال به دیگران پرینت

سفیر آمریکا در عراق:

عراق | تحریم «فالح الفیاض» بایدبرداشته شود

«متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد امروز (دوشنبه) در دیدار با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، گفت که درست نیست یک فرد دولتی عراقی در لیست تحریم‌های آمریکا باشد. پس از این دیدار «متیو تولر» در بیانیه‌ای گفت که خزانه‌داری آمریکا باید اشتباه خود را در حق «فالح الفیاض» به عنوان یک شخصیت دولتی تصحیح کند و درست نیست که او در لیست تحریم‌ها باشد.


عراق |  تحریم «فالح الفیاض» بایدبرداشته شود

سفیر آمریکا در عراق در دیدار با مشاور امنیت ملی این کشور گفت که وزارت خزانه‌داری باید تحریم «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی را بردارد.

«متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد امروز (دوشنبه) در دیدار با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، گفت که درست نیست یک فرد دولتی عراقی در لیست تحریم‌های آمریکا باشد.

به نوشته السومریه نیوز، در این نشست دو طرف در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در عراق و منطقه و گسترش روابط دو جانبه گفت‌و‌گو کردند.

پس از این دیدار «متیو تولر» در بیانیه‌ای گفت که خزانه‌داری آمریکا باید اشتباه خود را در حق «فالح الفیاض» به عنوان یک شخصیت دولتی تصحیح کند و درست نیست که او در لیست تحریم‌ها باشد.

«قاسم الاعرجی» نیز در بیانیه‌ای ضمن مخالفت با تحریم «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی، تأکید کرد که عراق برای حل بحران‌های داخلی خود تلاش می‌کند.

او افزود: «ما خواهان عراقی هستیم که محل تلاقی و دیدار کشورها باشد و توانایی ایفای این نقش را دارد و همه کشورها باید به این درک برسند که منافع عراق بالاتر از هر چیزی است.»

در این دیدار همچنین طرفین در خصوص توافق سنجار و پرونده اردوگاه آوارگان «الهول» در شمال شرق سوریه و نزدیک مرز عراق و همچنین همکاری در راستای مبارزه با عناصر باقی مانده داعش، گفت‌و‌گو کردند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه گذشته، در بیانیه‌ای با اعلام قرار گرفتن الفیاض در لیست تحریم‌های آمریکا مدعی شد که تحریم علیه این مقام عراقی با موضوع نقض حقوق بشر مرتبط است.

این اقدام واشنگتن با محکومیت گسترده شخصیت‌ها و مقامات سیاسی عراق همراه شده و وزارت خارجه عراق روز شنبه (۹ ژانویه) طی بیانیه‌ای از این تصمیم واشنگتن علیه یک مقام رسمی دستگاه امنیتی این کشور ابراز شگفتی کرد و آن را غیرقابل قبول دانست.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه