ارسال به دیگران پرینت

وزیر خارجه ترکیه و آمریکا با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز سه‌شنبه تلفنی با «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه ترکیه در این گفت‌وگوی تلفنی مخالفت آنکارا با تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 را ابراز داشت.

وزیر خارجه ترکیه و آمریکا با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه ترکیه و آمریکا روز سه‌شنبه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کرده و درباره تحریم‌های روز گذشته واشنگتن علیه آنکارا صحبت کردند.

 «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز سه‌شنبه تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، تحریم‌های روز گذشته واشنگتن علیه آنکارا محور گفت‌وگوهای چاووش‌اوغلو و پامپئو بوده است.

وزیر خارجه ترکیه در این گفت‌وگوی تلفنی مخالفت آنکارا با تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 را ابراز داشت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا دوشنبه ‌شب به وقت تهران از تحریم رئیس صنایع دفاعی ترکیه خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا صنایع دفاعی ترکیه و «ابراهیم دمیر» رئیس آن را تحریم کرده است. پامپئو نیز در این زمینه اعلام کرد، ترکیه به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون‌ اکسپورت» و خرید سامانه دفاع موشکی «اس-400» تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به «کاتسا» قرار گرفت.

وزارت خارجه ترکیه نیز در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه خود، آن را محکوم کرده و اعلام کرد که در موقع مناسب به این تحریم‌ها پاسخ خواهد داد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز دوشنبه‌شب به‌وقت تهران به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعمال تحریم علیه ترکیه واکنش نشان داد.

وی تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 غیرقانونی است.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: «تحریم‌ها علیه ترکیه نشان‌دهنده مواضع فراتر از قوانین بین‌المللی آمریکاست.»

همچنین «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز گذشته پس از نشست کابینه با گلایه از آمریکا و اروپا گفته بود: «از آمریکا که هم‌پیمان ما در ناتو بوده انتظار حمایت در مبارزه با گروه‌های تروریستی داشتیم نه آنکه به اعمال تحریم بپردازد.»

کنگره آمریکا روز جمعه در قالب لایحه بودجه دفاعی مجوز تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه را صادر کرده بود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه