ارسال به دیگران پرینت

وزیر امور خارجه کوبا به تحریم‌های جدید آمریکا واکنش نشان داد

وزیر امور خارجه کوبا در واکنش به تحریم های اعمالی جدید آمریکا گفت، تحریم های جدید واشنگتن علیه کوبا از جمله ممنوعیت واردات سیگار و ممنوعیت اسکان مسافران آمریکایی در هتل های دولتی کوبا نقض حقوق شهروندان آمریکایی است و به مردم دو کشور آسیب می زند.

وزیر امور خارجه کوبا به تحریم‌های جدید آمریکا واکنش نشان داد

برونو رودریگز پاریلا، وزیر امور خارجه کوبا در پیامی توییتری نوشت: ممنوعیت اسکان مسافران در هتل ها و ممنوعیت واردات کالاها به آمریکا در واقع نقض حقوق شهروندان آمریکایی است و روی خانواده ها در دو کشور تاثیر می گذارد. دشمنان کوبا به غلط تصور می کنند که این اقدامات فرصت طلبانه و انتخاباتی رئیس جمهور ترامپ می تواند اراده کوبایی ها را متزلزل کند.

به دنبال پیروزی انقلاب های کوبا بر رژیم تحت حمایت آمریکا، واشنگتن روابط دیپلماتیک با کوبا را محدود کرد و تحریم تجاری از دهه ۶۰ میلادی علیه این کشور اعمال کرد. واشنگتن و هاوانا روی آغاز عادی سازی روابط دوجانبه در سال ۲۰۱۴ تاکید کردند. در نتیجه، بسیاری از محدودیتها روی تبادلات میان دو کشور در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما کاهش یافت.

روز چهارشنبه دونالد ترامپ دور جدیدی از تحریم ها را علیه کوبا اعلام کرد. ترامپ پس از روی کار آمدن در سال ۲۰۱۶ هم دوباره محدودیت های مسافرتی و اقتصادی علیه کوبا را بازگرداند.

این اقدامات به بهانه نقض های حقوق بشری و حمایت از رهبری ونزوئلا صورت می گیرد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه