ارسال به دیگران پرینت

افزایش ۴ برابری قیمت و کاهش ۷۰ درصدی خرید نوشت‌افزار

رئیس اتحادیه ناشران، کتابفروشان و نوشت‌افزار مرکز استان البرز گفت: امسال به شدت کاهش خرید داشته‌ایم و بعضاً جز کلاس‌اولی‌ها که ذوق خرید نوشت‌افزار دارند، فروش نداشتیم تا میزان خرید به یک‌سوم سال گذشته برسد.

افزایش ۴ برابری قیمت و کاهش ۷۰ درصدی خرید نوشت‌افزار

بهرام آجرلو اظهار کرد: گرایش مردم به خرید کالاهای ساخت داخل در حوزه نوشت افزار افزایش زیادی پیدا کرده و به دلیل کیفیت و قیمت مناسب  این قبیل کالاها در مقایسه با کالا مشابه خارجی از اقبال بیشتری برخوردار شده‌اند و حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد  بازار تقریباً در  اختیار تولیدات داخلی قرار  دارد.

وی در ادامه در خصوص قیمت اجناس و نوشت افزار گفت: قیمت‌ها به‌طور میانگین با توجه به تنوع گسترده محصولات نوشت افزار  بین ۳۰ تا ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته‌اند  و به دلیل بی‌ثباتی قیمت ارز در دو بخش واردات مواد اولیه تولید نوشت افزار و در بخش واردات محصول ساخته شده  شاهد نوسانات زیادی بوده ایم.

آجرلو افزود: نوشت‌افزارهای خارجی حدود ۲ تا ۴ برابر افزایش قیمت و کالاهای داخلی نیز ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند، در کنار این افزایش قیمت نوشت‌افزار باید سایر عوامل موثر در افزایش قیمت از جمله هزینه حمل و نقل، هزینه اجاره بها، هزینه حقوق و دستمزد  و سایر هزینه‌های سربار  نیز اشاره کرد.

رئیس اتحادیه صنف ناشران کتابفروشان و نوشت افزار مرکز استان البرز گفت: امسال به شدت کاهش خرید داشته‌ایم و بعضاً به جز کلاس اولی‌ها که ذوق خرید نوشت افزار اول سال را دارند فروش دیگری نداشته‌ایم و میزان خرید به یک سوم سال گذشته رسیده است. البته از ۱۴ شهریور شاهد مقدار کمی تغییر در فروش بوده ایم،  اما به طور کلی حدود ۷۰ درصد کاهش فروش داشته‌ایم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه