ارسال به دیگران پرینت

عراق | حضور ما در بغداد برای حمله به هیچ کشوری نیست

سرهنگ «مایلز کاگینز» سخنگوی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در عراق تاکید کرد که حضور ما در این کشور برای حمله به هیچ یک از کشورهای منطقه نیست.

عراق   |   حضور ما در بغداد برای حمله به هیچ کشوری نیست

کاگینز روز شنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی افزود که ماهیت گروه‌هایی که سفارت آمریکا در بغداد و همچنین کسانی را که کامیون‌های غیرنظامی ائتلاف را هدف حملات موشکی و بمب‌های کنار جاده ای قرار می‌دهند، مشخص است.

وی بدون اشاره به مصوبه قانونی پارلمان عراق مبنی بر غیرقانونی بودن حضور اشغالگران در این کشور مدعی شد که غیرقانونی کسانی هستند که نیروهای ائتلاف بین المللی را هدف قرار می دهند و اینها خارج از حاکمیت دولت عراق عمل می کنند، دولت عراق تحقیقاتی در مورد نحوه تأمین مالی و سلاح آنها انجام داده با این وجود آنها نمی‌توانند تلاش‌های ما در کمک به نیروهای عراقی را متوقف کنند.

سخنگوی ائتلاف ادامه داد: کسانی که با بسته‌های انفجاری کامیون‌ها و کاروان‌های حامل تجهیزات غیر نظامی نیروهای عراقی و ائتلاف را هدف قرار می‌دهند، افراد عراقی را می‌کشند که آنها را جا به جا می‌کنند، تنها به این دلیل که این کار را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: وظیفه دولت عراق است که از نیروهای ائتلاف حفاظت کند و این تعهد خود را نیز اعلام کرده است، ضمن اینکه ما می‌توانیم از خود محافظت کنیم، کما اینکه به توانایی نیروهای عراقی در این زمینه ایمان داریم.

سخنگوی ائتلاف بین المللی گفت: گروه‌هایی که نیروهای ائتلاف بین المللی را هدف قرار می‌دهند نماینده مردم عراق نیستند و حضور ما در این کشور برای حمله به هیچ یک از کشورهای منطقه نیست.

کاگینز افزود که ائتلاف بین المللی هیچ پایگاه ویژه و انحصاری در عراق ندارد و نیروهای ما به طور مشترک با عراقی ها در پایگاه ها مستقر هستند.

وی ادامه داد که نیروهای ائتلاف بین المللی امسال از ۵ پایگاه عراق عقب نشینی کردند.

وی توضیح داد که پشتیبانی ائتلاف از نیروهای عراقی ادامه خواهد داشت، عراق بیش از ۳۰۰ هزار نیروی نظامی، پلیس و عناصر سازمان مبارزه با تروریسم در اختیار دارد که به عنوان نیروهای آموزش دیده به سلاح های پیشرفته مجهز هستند و می توانند از بازگشت دوباره داعش جلوگیری کنند.

سخنگوی ائتلاف افزود که پس از پیروزی نیروهای عراقی بر داعش، ائتلاف ضد داعش از بسیاری از پایگاه‌ها و اردوگاه‌های آموزشی که در ۶ سال بیش از ۲۴۰ هزار نظامی عراقی را آموزش داده بود، خارج شد.

کاگینز بیان کرد: اکنون ما در محدوده کوچکی فعالیت می کنیم و ارائه مشورت‌ به نیروهای عراقی را متمرکزتر کرده ایم، ما در اربیل و بغداد افسرانی از بیش از ۱۳ کشور داریم که با نیروهای عراقی برای هماهنگی و برنامه‌ریزی عملیات علیه داعش همکاری می کنند.

وی ادامه داد که ائتلاف به درخواست نیروهای عراقی و در هماهنگی با مرکز عملیات بغداد و اربیل حملات هوایی علیه داعش انجام می دهد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه