ارسال به دیگران پرینت

انتخابات | اعلام تصمیم الکاظمی درباره انتخابات

نخست وزیر عراق درباره انتخابات پارلمانی زودهنگام گفت که نامزد نمی شود و باید برای فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات تلاش شود.

 انتخابات  |   اعلام تصمیم الکاظمی درباره انتخابات

 مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در مصاحبه‌ای که روزنامه انگلیسی زبان "The national" آن را منتشر کرد، گفت، دولتش در حال حاضر به دنبال کشف حقایق درباره قتل تظاهرکنندگان به دست نیروهای مسلح ناشناس است و  در این رابطه به سرنخ هایی هم رسیده است اما تحقیقات نیاز به زمان خواهد داشت.

استان های مختلف عراق اخیرا صحنه ترور فعالان از جمله ریهام ایوب، هشام الهاشمی و تحسین اسامه توسط نیروهای مسلح ناشناس بود.

الکاظمی متعهد شد علیه گروههای "غیرقانونی" اقداماتی را اتخاذ و امنیت نهادهای دولتی را حفظ کند.

وی گفت: دولت بر پایه تاکید بر حاکمیت کشور و منع استفاده غیرقانونی از سلاح قرار دارد.

الکاظمی با بیان اینکه برخی نهادهای حکومتی به شکل نادرستی از سال ۲۰۰۳ شکل گرفته اند گفت: این شکل گیری بر اساس اختلافات فرقه ای و قومی بوده است. در حال حاضر روی بازسازی نیروهای امنیتی و پاکسازی دستگاه امنیتی از نیروهای فاسد کار می شود.  دولت دنبال تامین امنیت نهادهای دولتی است. اما این کار زمان می برد و این اشخاص به دلیل جنایت هایی که مرتکب شده اند، مجازات خواهند شد.

الکاظمی راجع به انتخابات پارلمانی زودهنگام هم گفت، در این انتخابات که قرار است ماه ژوئن برگزار شود، نامزد نمی شود و باید برای فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات شفاف و آزاد بدون تزویر، ترس یا تهدید برای استفاده از زور تلاش شود.

اعتراضات مردمی عراق از اکتبر ۲۰۱۹ شروع و همچنان به صورت محدود ادامه دارد که در اثر آن دولت سابق به نخست وزیری عادل عبدالمهدی برکنار شد.

مصطفی الکاظمی در این مصاحبه گفت: باید از جنگ علیه کویت درس بگیریم؛ بدون شک حمله به کویت تجاوزی غیرقابل توجیه از سوی صدام به یکی از همسایگان ما بود.

وی ادامه داد: ما به دنبال توسعه روابط خود به بالاترین سطح ممکن هستیم. چرا که این موضوع به ثبات منطقه کمک می کند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه