ارسال به دیگران پرینت

آمریکا: جنگ لیبی برنده ای ندارد

مشاور امنیت ملی آمریکا با هشدار درباره این که تشدید تنش ها در لیبی منافع واشنگتن و همپیمانانش در دریای مدیترانه را تهدید میکند، خواهان خلع سلاخ در سرت و الجفره شد.

آمریکا: جنگ لیبی برنده ای ندارد

 رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا خواهان خلع سلاح در شهرهای سرت و الجفره لیبی شده و نسبت به بالاگرفتن درگیری ها در این کشور ابراز نگرانی کرد.

وی گفت تشدید تنش ها در لیبی منافع امنیتی مشترک آمریکا و همپیمانانش در آب های دریای مدیترانه را در خطر قرار میدهد.

اوبراین تاکید کرد: ما به شدت با دخالت های نظامی خارجی در لیبی از جمله اعزام مزدوران خارجی یا نظامیان بازنشسته از سوی برخی کشورها به لیبی مخالفیم.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: تلاش های مستمر برخی کشورهای خارجی برای سوء استفاده ار درگیری های لیبی و به عنوان مثال احداث پایگاه نظامی دائم یا تلاش برای سلطه بر منابعی که مال مردم لیبی است تهدیدی خطرناک برای امنیت منطقه و تجارت جهانی است.

اوبراین همچنین گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روزهای گذشته تماس هایی را با رهبران جهان درباره لیبی داشته است و این کاملا مشخص است که این درگیری برنده ای ندارد.

وی همچنین تاکید کرد آمریکا "به عنوان یک بازیگر فعال ، اما بی طرف" به دنبال تعامل دیپلماتیک با طرف های درگیر در لیبی است تا راه حلی را پیدا کند که از حاکمیت لیبی و از منافع مشترک ایالات متحده و متحدین ما حمایت کند.

این مقام آمریکایی افزود: از همه طرف های مسئول در اوضاع فعلی لیبی و کسانی که برای پایان درگیری در لیبی می کوشند میخواهیم با "شفافیت" به از سرگیری فعالیت شرکت ملی نفت لیبی کمک کنند.

اوبراین همچنین خواستار "خلع سلاح در سرت (شمال) و الجعفره (مرکز) ، احترام به تحریم تسلیحاتی شده توسط سازمان ملل متحد ، و نهایی کردن آتش بس در چارچوب مذاکرات نظامی 5 + 5 به رهبری سازمان ملل شد."

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه