ارسال به دیگران پرینت

ملاقات سفیر استرالیا با مور گیلبرت در زندان

اداره‌کل زندان‌های استان تهران اعلام کرد: در پی انتشار خبر بیماری خانم "کایلی مور گیلبرت" توسط روزنامه گاردین که در ایران به جرم جاسوسی به ده سال حبس محکوم شده است، زندانی مذکور در صحت و سلامتی کامل به سر می‌برد و طی هماهنگی‌های قبلی به عمل آمده، هفته آینده سفیر استرالیا با وی دیدار خواهد کرد و همین امر نشان از کذب بودن خبر است.

ملاقات سفیر استرالیا با مور گیلبرت در زندان

روابط عمومی اداره کل زندان های استان تهران با تکذیب خبر روزنامه گاردین، بر حفظ سلامتی کامل مددجویان فارغ از هر گونه ملیت، دین، زبان و قومیت بدون هیچ تبعیضی تأکید داشته و آن را جزو اولویت های اقدامات خویش می داند.

در ادامه این گزارش آمده است: اوایل سال جاری رسانه های وابسته به کشورهای بیگانه خبر خودکشی یک محکوم تبعه استرالیایی در ایران را مطرح کردند؛ خبر از خودکشی زنی که به حکم دادنامه صادره از تهران به اتهام همکاری با رژیم غاصب اسرائیل علیه نظام جمهوری اسلامی به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

اما ادعای خودکشی این تبعه استرالیایی- بریتانیایی حتی چند روز هم طول نکشید؛ خانواده‌ی وی با صدور بیانیه‌ای که توسط رسانه‌های غربی منتشر شد، اعلام کردند حال او خوب است و نه تنها خودکشی نکرده، بلکه حتی با خانواده و سفارت خود نیز در ارتباط است.

رسانه‌های وابسته به دولت‌های غربی ادعا می‌کردند «کایلی مور گیلبرت» سه بار در زندان خودکشی کرده و وضع بسیار نامناسبی دارد و بیم آن می‌ورد که جان خود را بزودی از دست بدهد؛ اما خانواده‌اش اذعان داشتند در هفته‌های اخیر با وی صحبت کرده‌اند و او ادعاهای مطرح شده در خصوص خودکشی یا شکنجه خود را بشدت انکار کرده و از سلامتی خوبی برخوردار است.

خانم گیلبرت پس از آن که قضات دادگاه تجدیدنظر در دادرسی عادلانه به این قطعیت رسیدند که ایراد و اعتراض موجه و مستدلی که موجبات فسخ دادنامه تجدیدنظر خواسته را فراهم نماید، احراز نشده، برای تحمل محکومیت خود که حبسی ده ساله است، به زندان رفت.

منبع : جمهوری اسلامی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه