ارسال به دیگران پرینت

پرداخت 4 میلیارد ریال به مالک تقلبی

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران دستگیری کلاهبرداری خبر داد که متهم با فروش ملک دیگران 4 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

پرداخت 4 میلیارد ریال به مالک تقلبی

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری گفت: خرداد سالجاری پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری با شکایت خانمی جوان در دادسرای ناحیه 5 تهران تشکیل شد و با دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: تحقیقات اولیه از پرونده حکایت از این داشت، شاکی برای خرید یک دستگاه آپارتمان در محدوده جنت‌آباد به مشاوران املاک منطقه مراجعه تا اینکه مدیر املاکی به‌نام «شایان» واحدی را معرفی و متصدی مشاور اعلام کرد که فروشنده وکالت‌نامه محضری از مالک اصلی دارد و همکاری لازم را برای خرید ملک با خریدار برای انعقاد قرارداد خواهد داشت.

پس از مدتی گفت‌وگو بر سر قیمت ملک، در نهایت مبایعه‌نامه‌ای تنظیم و فردی به‌عنوان «سجاد» به‌عنوان فروشنده ذیل مبایعه‌نامه را امضا و بدین‌ترتیب مبلغ 4 میلیارد ریال خریدار به‌عنوان مرحله اول پرداخت ثمن در مشاور املاک پرداخت می‌کند. وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برگ وکالت‌نامه که به شاکی نشان داده شده جعلی بوده، توضیح داد. با انجام استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک مشخص شد، مالک اصلی شخصی به‌نام «شهلا» است که برای اجاره‌دادن ملک، کلید آن را در اختیار مسئول املاک به‌نام «شایان» قرار داده است.

این مقام پلیسی با اشاره اینکه در تحقیقات پلیسی به‌دست آمد متصدی مشاور املاک که مستاجر بوده پس از کلاهبرداری مغازه را به مالک آن تحویل داده و از محل متواری شده است، گفت: کارآگاهان در تحقیقات پلیسی، موفق شدند مخفیگاه متهم را در شهرستان شهریار شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی تهران انتقال دهند. وی گفت: «شایان» پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن قبول بزه‌انتسابی اظهارکرد: «زمانی‌که مالک بابت اجاره آپارتمان کلید و مدارک ساختمان را در اختیارم قرار داد توانستم اطلاعات ملک را به‌دست بیاورم به تنظیم وکالتنامه جعلی به‌نام «سجاد» که از دوستانم است از شاکی کلاهبرداری و مبالغ دریافتی را نیز به حساب خواهرم واریز کردم». رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با اعتراف صریح «شایان» به جرم جعل و کلاهبرداری پرونده به مرجع قضائی ارسال و متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد. تلاش برای شناسایی هویت و آدرس همدست وی کماکان ادامه دارد.

 

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه