ارسال به دیگران پرینت

پس از عادی‌سازی روابط پریستینا با تل‌آویو؛

اروپا به کوزوو هشدار داد

اتحادیه اروپا پس از عادی‌سازی روابط پریستینا با تل‌آویو، به کوزوو درباره انتقال سفارت خود به قدس اشغالی هشدار داد.

اروپا به کوزوو هشدار داد

اتحادیه اروپا امروز سه شنبه به کوزوو هشدار داد در صورتیکه سفارت خود را در قدس افتتاح کند، با تبعات جدی مواجه خواهد شد.

بر اساس اعلام این رسانه صهیونیستی، «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا به کوزوو اعلام کرد تا در بازگشایی سفارت خود در بیت المقدس بازنگری کند، در غیر اینصورت با مشکلاتی در سطح دسترسی خود به این اتحادیه مواجه خواهد شد.

سخنگوی اتحادیه اروپا در این باره گفت که کوزوو باید به سیاست های این اتحادیه در خصوص بیت المقدس پایبند باشد.

این در حالیست که مراسم برقراری روابط دیپلماتیک میان رژیم صهیونیستی و کوزوو دیروز دوشنبه برگزار شد. در این مراسم مجازی «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس و «ملیزا استوبلا» (Meliza Stublla) وزیر خارجه کوزوو حضور داشتند.

در جریان مراسم مذکور، بیانیه برقراری روابط دیپلماتیک دوجانبه به امضای «گابی اشکنازی» و «ملیزا استوبلا» رسید.

گفتنی است که تصمیم برای شناسایی متقابل میان کوزوو و رژیم صهیونیستی اواخر سپتامبر گذشته در نشست رهبران کوزوو- صربستان در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده اعلام شد.

در آن نشست، مقامات بلگراد نیز با انتقال سفارت خود از تل آویو به بیت المقدس موافقت کردند؛ هرچند که این انتقال تاکنون انجام نشده است.

شایان ذکر است که دولت ترامپ در اواخر سال ۲۰۱۷ بیت المقدس را به عنوان پایتخت رسمی رژیم اشغالگر صهیونیستی به رسمیت شناخت و در ماه می سال ۲۰۱۸ سفارت آمریکا را به این شهر منتقل کرد.

واشنگتن پس از این اقدام که مورد اعتراض و انتقاد گسترده فلسطینیان و بسیاری از کشورهای اروپایی قرار گرفت، کشورهای دیگر را به انجام اقدامی مشابه تشویق می‌کرد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه