ارسال به دیگران پرینت

نقشه تازه سعودی‌ها برای رهایی از فشار بایدن

در حالی که جو بایدن رئیس جمهور آینده ایالات متحده اعلام کرده موضع سخت تری را نسبت به سعودی اتخاذ خواهد کرد، پادشاهی عربستان سعودی تصمیم گرفته لابیست های جدیدی استخدام کند.

نقشه تازه سعودی‌ها برای رهایی از فشار بایدن

 با داشتن پتانسیل برای روابط آشفته با ایالات متحده، عربستان سعودی بعضی لابیست ها را که با رهبران جمهوری خواه کنگره ارتباط دارند، استخدام کرده است. این لابی گران به طور بالقوه موفقیت بیشتری در تعامل با قانونگذاران حزب جمهوری خواه در کنگره به جای دموکرات ها یا دولت بایدن کسب خواهند کرد.

بایدن پیش از این گفته بود: "من به حمایت ایالات متحده از جنگ فاجعه آمیز سعودی در یمن پایان می دهم و دستور می دهم روابط ما با عربستان سعودی مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد." زمان آن رسیده که چشم انداز و وفاداری به ارزش های خود را در روابط خاورمیانه ای خود بازیابی کنیم. "  

براساس آمار مرکز غیرحزبی سیاست های پاسخگو، دولت سعودی در سال ۲۰۱۸، بیش از ۳۰ میلیون دلار را به فعالیت لابی گران اختصاص داده است. یکی از استخدام های اخیر از طریق گروه Larson Shannahan Slifka انجام شده( که با نام  LS۲group شناخته می شود. ) با یک فروشگاه امور عمومی مستقر در آیووا که سال گذشته قراردادی سودآوری با سفارت عربستان امضا کرد.

گزارشات جدید نشان می دهد که این گروه اخیرا گروه استراتژی آرنا را برای اقداماتی از قبیل "آگاه سازی مردم، مقامات دولتی و رسانه ها در مورد اهمیت تقویت و ارتقا روابط قوی بین ایالات متحده و پادشاهی عربستان" وارد کرده است. در این سند آمده که این قرارداد در اول دسامبر، چند هفته پس از اعلام بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب آغاز شد و شامل روابط دولتی نیز خواهد بود. ارزش این قرارداد در هر ماه حدود ۵۰۰۰ دلار است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه