ارسال به دیگران پرینت

حریرچی: از ۶۲ شهر قرمز، ۵۰ شهر مختص جنوب و جنوب شرق هستند

ویروس دلتا، قدرت سرایت بیشتری دارد و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند و چون روند ابتلا در سیستان‌وبلوچستان در گذشته کم بوده، نسبت به سایر استان‌ها ایمنی اکتسابی در آن وجود ندارد.

حریرچی: از ۶۲ شهر قرمز، ۵۰ شهر مختص جنوب و جنوب شرق هستند

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی ۲ سه هفته اخیر با ورود ویروس از مرزهای شرقی و جنوبی کشور هم‌اینک از ۶۲ شهر قرمز، ۵۰ شهر مختص جنوب و جنوب شرق هستند.

ایرج حریرچی شامگاه پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به خصوصیت‌های اقلیمی و اجتماعی منطقه و آمار پایین مبتلایان در نسبت به سایر استان‌ها در هفده ماه گذشته، وضعیت کنونی سیستان‌وبلوچستان را نگران کننده توصیف کرد.

وی ادامه داد: ویروس دلتا، قدرت سرایت بیشتری دارد و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند و چون روند ابتلا در سیستان‌وبلوچستان در گذشته کم بوده، نسبت به سایر استان‌ها ایمنی اکتسابی در آن وجود ندارد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه میزان بیستری در سیستان‌وبلوچستان به متوسط کشوری رسیده،بیان کرد: امکانات فعلی استان کفاف نیازهای دو تا سه هفته‌ای را می‌دهد اما اگر این وضع ادامه پیدا کند ممکن است دچار مشکل شویم.

وی اظهارداشت: وزیر بهداشت دستور داده که همه درخواست‌های سیستان‌وبلوچستان اجابت شود و همچنین امکان فعال سازی یک سوم از بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان در معرض افتتاح را برای بیماران کرونایی داریم.

حریرچی، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سیستان‌ و بلوچستان را حتی در شرایط اوج گیری کنونی، حداقل ۴۰ درصد کمتر نسبت به متوسط کشوری عنوان کرد و افزود: میزان متوسط استفاده از ماسک در اماکن عمومی در کشور ۷۸ درصد و در استان ۴۸ درصد بوده و میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کشور به ۷۵ درصد رسیده که در این استان ۴۹ درصد است.

وی نقش‌آفرینی حداکثری علما و نهادهای فرهنگی برای پیشگیری و ترغیب مردم به استفاده از واکسن را در سیستان و بلوچستان خواستار شد.

دکتر سیدمحمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز میزان استقبال جمعیت‌های هدف نسبت به واکسیناسیون را پایین توصیف کرد و از رایزنی با سپاه و بسیج برای تخصیص مکان‌های مناسب جهت واکسیناسیون عمومی خبر داد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام این که در در نامه‌ای از رییس جمهوری خواهان بسته شدن مرزها شده‌ایم.

حسینعلی شهریاری با بیان اینکه عده‌ای در فضای مجازی باعث تنش در جامعه می‌شوند، افزود: قرار شده تست‌ها را افزایش دهند، آزمایشگاه‌ها ۲ و سه شیفته شوند و مراکز غربالگری نیز گسترش پیدا کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه