ارسال به دیگران پرینت

ترامپ در نشست مهم محافظه‌کاران سخنرانی می‌کند

یک منبع مطلع از برنامه‌های رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت، دونالد ترامپ برای بازگشت به کانون توجه سیاسی از طریق سخنرانی در یک جمع مهم محافظه‌کار تلاش خواهد کرد و این در شرایطی است که جمهوریخواهان روی اقدامات او پس از کاخ سفید توجه دارند.

ترامپ در نشست مهم محافظه‌کاران سخنرانی می‌کند

 این منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفت، دونالد ترامپ قصد دارد در تاریخ ۲۸ فوریه در آخرین روز "کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار" در اورلاندو فلوریدا سخنرانی داشته باشد.

این منبع افزود: او درباره آینده حزب جمهوریخواه و این جنبش محافظه‌کار صحبت خواهد کرد. او همچنین به بررسی عفو فاجعه‌بار جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و سیاست‌های مرزی او خواهد پرداخت.

چهار سال حضور جنجالی ترامپ در کاخ سفید اندکی پس از آن به پایان رسید که او به اتهام تحریک حامیانشان به اجرای حمله مرگبار شش ژانویه علیه کنگره، جایی که قانونگذاران در حال تایید پیروزی بایدن در انتخابات سوم نوامبر بودند، استیضاح شد.

پس از آنکه دو ماه به غلط مدعی شد که شکست انتخاباتی‌اش نتیجه تقلب گسترده بوده، ترامپ سرانجام در محاکمه استیضاح که بعد از خروجش از ریاست جمهوری برگزار شد، تبرئه شد. رای ۵۷ به ۴۳ از دو سوم اکثریت که برای محاکمه او لازم بود، کمتر شد.

ترامپ از ۱۷ عضو جمهوریخواهی که در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای استیضاح یا محکوم شدن او رای مثبت دادند، خشمگین است و او سه‌شنبه گذشته آتش خشم خود را روانه میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا کرد که ارشدترین جمهوریخواه منتخب است.

واگذاری کنترل کاخ سفید به بایدن و دو مجلس کنگره به دموکرات‌ها، جمهوریخواهان را در وضعیت متزلزلی قرار داده است و آنها برای پس گرفتن کنترل کنگره در انتخابات ۲۰۲۲ دسیسه‌چینی می‌کنند.

شماری از جمهوریخواهان ارشد هم که جزو نامزدهای احتمالی برای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به شمار می‌روند، قرار است در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار سخنرانی داشته باشند و از جمله می‌توان به مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا و کریستی نوئم، فرماندار داکوتای جنوبی اشاره کرد.

در همین حال دو جمهوریخواه سرشناس دولت ترامپ که در این مراسم حضور دارند اما جزو سخنران‌ها، می‌توان به نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و مایک پنس، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا اشاره کرد. منبع دیگری به رویترز گفت که ترامپ به تازگی درخواست ملاقات هیلی را رد کرده است که بابت مطلب انتقادی او در نشریه پولیتیکو بود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه