ارسال به دیگران پرینت

آشنا:

سیاست فشار حداکثری به روزهای پایانی خود رسیده است

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در واکنش به اقدامات تازه آمریکا به منظور بازگشت به مسیر دیپلماسی تاکید کرد: سیاست فشار حداکثری به روزهای پایانی خود رسیده است.


سیاست فشار حداکثری به روزهای پایانی خود رسیده است

«حسام الدین آشنا» در صفحه توییتر خود با هشتگ «بهار نزدیک است»، نوشت: «سیاست فشار حداکثری به روزهای پایانی خود رسیده است. آیا دوران دیپلماسی حداکثری و رفع تحریم های غیرانسانی فرا رسیده است؟ آیا این روزهای کوتاه و شب های بلند زمستانی به سر می آید.

آشنا در توییت دیگری نوشت: ایران زخم خورد و ایستاد، ترامپ شکست و افتاد. بایدن باید تصمیم بگیرد که آیا به راه ترامپ برود یا حقوق برجامی ایران را به رسمیت بشناسد و تحریم‌های غیر انسانی را برگشت ناپذیر کند.

 وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام و آمریکا عصر پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک بر اراده خود برای تقویت برجام تاکید کردند. تحرکات و سیگنال های ارسال شده از سوی مقامات آمریکایی هم از جدیت آن ها برای بازگشت به مسیر عقلانی حکایت دارد.

" ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از آمادگی این کشور برای حضور در نشست گروه ۱+۵ و ایران به منظور بحث درباره مسیر دیپلماسی برنامه هسته‌ای سخن گفته و افزوده است که ایالات متحده دعوت نماینده اتحادیه اروپا را خواهد پذیرفت. همچنین دولت جدید آمریکا با ارسال نامه ای به شورای امنیت، درخواست فعال سازی مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران را پس گرفت.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه