ارسال به دیگران پرینت

پروتکل‌هادر مطب‌ها رعایت نمی‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به توزیع ۱۰ هزار تست تشخیص سریع کرونا در این استان، از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مطب‌ها و داروخانه‌ها انتقاد کرد.

پروتکل‌هادر مطب‌ها رعایت نمی‌شود

محمدرضا نیکبخت شامگاه سه شنبه در نشست مجازی با خبرنگاران و در پاسخ به سوالات  با تقدیر از رسانه‌ها در راستای اطلاع رسانی اخبار حوزه کرونا، اظهار داشت: رسانه‌ها در این رابطه خیلی ما را یاری کردند، شب‌های سختی را ما گذراندیم، ما شب‌هایی را پشت سر گذاشتیم که همه تخت‌های بیمارستانی پُر بود، شب‌ها و روزهایی را گذراندیم که تعداد مرگ و میرها دو رقمی شد، شب‌ها و روزهایی را پشت سر گذاشتیم که برای یک تخت «آی سی یو»، مجبور می‌شدیم بیمار را از شهرستان‌ها به مرکز استان و از مرکز استان به شهرهای مختلف انتقال بدهیم.

رتبه ۲۲ لرستان در مرگ و میر بیماران کرونایی

وی با تاکید بر اینکه مردم و رسانه‌ها با ما همکاری کردند، گفت: ستاد استانی کرونا انصافاً کار مهمی را انجام داد و پای کار بود، استاندار به طور کلی پیگیر بودند، معاونان استاندار، فرمانداران، رؤسای شبکه‌ها، پرستاران، ستاد دانشگاه، صنعت و معدن، سپاه، بسیج، تعزیرات، نیروی انتظامی، بیمارستان‌های خصوصی، تأمین اجتماعی، ارتش و… سنگ تمام گذاشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه نتیجه این شد که لرستان در تعداد مبتلایان کرونا در مقایسه با کشور در رتبه دوم بود، گفت: در مورد مرگ و میر هم لرستان در رتبه ۲۲ کشور قرار گرفت.

نیکبخت با بیان اینکه این امر با همکاری پزشکان، پرستاران، بهیاران، بهداشت کاران، بهورزان، کادر درمان، بهداشت، مدیریتی، متخصصان عفونی، بیهوشی و… تحقق پیدا کرد، ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته در استان، علیرغم قرار گیری در رتبه دوم ابتلاء به کرونا، در مرگ و میر در رتبه ۲۲ کشور قرار گرفتیم.

توزیع ۱۰ هزار تست تشخیص سریع کرونا در لرستان

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اختصاص تست تشخیص سریع کرونا به استان، بیان داشت: در مجموع ۱۰ هزار تست تشخیص سریع کرونا به لرستان اختصاص پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، عنوان کرد: این تست‌های تشخیص سریع کرونا بر اساس جمعیت در سطح همه شهرستان‌های استان توزیع شده است.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود به علت به روز نبودن و تأخیر دو روزه اعلام آمار ابتلاء به کرونا در استان اشاره کرد و افزود: پروسه آزمایشگاهی است، باید پزشک تشخیص بدهد، از مراکز ۱۶ ساعته و… به آزمایشگاه ارجاع داده شود، آزمایشگاه نمونه گیری و به آزمایشگاه کرونا ارسال کند.

تذکر جدی به مطب‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

وی با بیان اینکه آزمایش مرحله دارد، هشت تا ۱۲ ساعت باید زمان بگذرد که جواب از آزمایشگاه گرفته شود و سپس جمع بندی صورت گیرد که طبیعتاً این کارها دو روز طول می‌کشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مطب‌های شخصی پزشکان و ساختمان‌های پزشکان، بیان داشت: دقیقاً این انتقاد وارد است، هم در مطب‌ها بعضی‌ها رعایت نمی‌کنند، هم در داروخانه‌ها رعایت نمی‌کنند، همین جا تذکر جدی می‌دهم که پزشکان و داروخانه‌ها موضوع را رعایت کنند.

نیکبخت، تصریح کرد: البته گزارش هم به ستاد استانی کرونا شده است، در صورت گزارش توسط رسانه‌ها هم برخورد لازم صورت می‌گیرد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه