ارسال به دیگران پرینت

رژلب زدن | روش صحیح رژلب زدن

اینطوری رژلب بزن تا سنت بالاتر نشون بده! | روش صحیح رژلب زدن

گرچه به نظر می‌رسد که رژلب زدن بسیار آسان است، اما باید نکاتی را مد نظر داشت تا لب شما تمیز و زیبا به نظر برسد. مهم است که با افزایش سن در انتخاب رنگ رژ لب دقت بیشتری به خرج دهید.

اینطوری رژلب بزن تا سنت بالاتر نشون بده! | روش صحیح رژلب زدن

روش صحیح رژلب زدن

گرچه به نظر می‌رسد که رژلب زدن بسیار آسان است، اما باید نکاتی را مد نظر داشت تا لب شما تمیز و زیبا به نظر برسد. مهم است که با افزایش سن در انتخاب رنگ رژ لب دقت بیشتری به خرج دهید.

رژ لب  یکی از اصلی ترین لوازم آرایشی است که می تواند در زیبایی ظاهر معجزه کند، اما با بالا رفتن سن، ممکن است برخی از رنگ های رژ لب برای ما مناسب نباشد. صرفنظر از رنگ پوست و مو، برخی از رنگ های رژ لب ممکن است سن ما را بالاتر نشان دهند و خصوصا با افزایش سن، توصیه می شود در نحوه آرایش لب های خود دقت بیشتری به خرج دهید و با آرایش اشتباه لب ها سن خود را بالاتر از آنچه که هست، نشان ندهید. در ادامه پنج اشتباه رایج در رژ لب زدن که شما را پیرتر از سن واقعیتان نشان می دهد، بررسی خواهیم کرد:

1- رژ لب خیلی تیره

استفاده از رژ لب خیلی تیره یا خیلی روشن می تواند وسوسه انگیز به نظر برسد. اما مهم است که با افزایش سن در انتخاب رنگ رژ لب دقت بیشتری به خرج دهید. با افزایش سن، لب‌ها نازک‌تر می‌شوند و رژلب های تیره تر نازکی و چین و چروک های اطراف لب را بیشتر نمایان کرده و در نتیجه شما را بزرگتر از سنتان نشان می دهند. در عوض رنگ های روشن تر مانند صورتی، مرجانی و برخی رنگ های نود ظاهر لب ها را پرتر و جوان تر کرده و برای خانم های مسن مناسب تر هستند.

رژ

2- عدم استفاده از خط لب

بسیاری از افراد از خط لب استفاده نمی کنند. زیرا این کار آنها را به یاد تصاویر زنان قدیمی با خط لب تیره و رژ لب روشن می اندازد! با این حال، یک خط لب مناسب می تواند ظاهری زیبا و صیقلی برای لب های شما به ارمغان بیاورد و به اصلاح و حالت دهی فرم لب ها کمک می کند. از خط لبی استفاده کنید که با رنگ رژلب شما همخوانی داشته باشد. استفاده از خط لب کمی تیره تر از رژ لب نیز می تواند به پرتر به نظر رسیدن لب ها کمک کند. خط لب های ضد آب نیز گزینه مناسبی برای حفظ رنگ رژ لب و حتی براق تر به نظر رسیدن لب ها خواهند بود.

3- انتخاب فرمول اشتباه

رژ لب های مات در حال حاضر به طور فزاینده ای محبوب هستند، اما این رژ لب ها ممکن است لب ها را خشک تر و سن شما را بالاتر از آنچه که هست، نشان دهند. از طرفی یک رژ لب کرمی و نرم کننده می تواند علاوه بر تغذیه لب ها، به جوان تر به نظر رسیدن شما کمک کند. در مقابل رژ لب های خیلی براق هم برای خانم های میانسال و مسن مناسب نیست. زیرا موجب جلب توجه بیش از حد لب ها خواهند شد. این نوع رژ لب ها برای دختران جوان و کم سن و سال مناسب هستند.

زن

4- انتخاب سایه نادرست برای هر رنگ پوست

درک ته رنگ پوست به انتخاب بهترین سایه رژ لب کمک زیادی می کند. برای این کار کافی است مچ دست خود را در مقابل آفتاب بگیرید و رنگ رگ هایتان را بررسی کنید. اگر رنگ رگ های شما سبز است، تناژ پوستتان خنثی، اگر رگ هایتان بنفش هستند، تناژ پوستتان گرم و اگر آبی هستند، تن پوستتان سرد است. اگر ته رنگ پوست شما سرد است، رژ لب هایی که ته رنگ آبی دارند، برای شما مناسب است. اگر پوست شما ته رنگ گرم دارد، از رژ لب هایی که ته رنگ نارنجی دارند، استفاده کنید. برای تشخیص ته رنگ رژ لب آن را روی مچ یا ساعد دست خود آزمایش کنید. رژ لب هایی که ته رنگ آبی دارند، رنگ هایی عمیق تر و غنی تر دارند و رژ لب هایی که ته رنگ نارنجی دارند، روشن تر و پرجنب و جوش تر خواهند بود.

5- بی توجهی به هیدراتاسیون و لایه برداری

لب های شما مانند سایر قسمت های صورت و بدن به لایه برداری و آبرسانی نیاز دارند. هنگامی که رژ لب را روی لب های خشک می زنید، ممکن است مقداری از آن درون خشکی و ترک لب ها فرو روند و موجب ناهموار به نظر رسیدن لب ها و پیرتر به نظر رسیدن چهره شما شوند. هر شب از یک بالم لب مرغوب برای آبرسانی به لب ها و هر هفته از یک اسکراب لب مناسب برای لایه برداری لب های خود استفاده کنید. با این کار لب هایی سالم تر، جوان تر و زیباتر خواهید داشت.

منبع : راهنماتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه