ارسال به دیگران پرینت

باورهای غلط | باورهای غلط زیبایی

باورهای غلط زیبایی که تا به الان نمی دانستید! | هر روز آرایش کردن برای پوست مضر نیست!

باورهای غلط زیبایی افسانه ای بیش نیستند.مثلا کوتاه کردن موها به طور مرتب رشدشان را بیشتر نمی کند و یا هر روز آرایش کردن برای پوست مضر نیست!در ادامه برای اطلاع از این باورهای غلط با ما همراه باشید.

باورهای غلط زیبایی که تا به الان نمی دانستید! | هر روز آرایش کردن برای پوست مضر نیست!

باورهای غلط زیبایی که تا به الان نمی دانستید!

باورهای غلط زیبایی افسانه ای بیش نیستند.مثلا کوتاه کردن موها به طور مرتب رشدشان را بیشتر نمی کند و یا  هر روز آرایش کردن برای پوست مضر نیست!در ادامه برای اطلاع از این باورهای غلط با ما همراه باشید.

همه ی ما درباره ی روش های زیبایی ای شنیده یا خوانده ایم که مؤثر به نظر می رسند. مثلاً کوتاه کردن موها به طور منظم، سرعت رشد موها را بیشتر می کند، شستشوی هر چه بیشتر صورت جلوی جوش زدن را می گیرد، یا آفتاب گرفتن روزانه باعث می شود هم ظاهر و حال خوبی پیدا کنید. اما همه ی این ها و بسیاری از باورهای زیبایی رایج دیگر افسانه ای بیش نیستند.

۱- کوتاه کردن موها به طور مرتب رشدشان را بیشتر می کند

گرچه کوتاه کردن گاه و بیگاه موها می تواند جلوی موخوره را بگیرد، اما این کار کمکی به بیشتر شدن سرعت رشد موها نمی کند. فواید کوتاه کردن موها مشخص است؛ کمک می کند موهای سالم تر، درخشان و مستحکم تری داشته باشید، اما حقیقت این است که رشد موها از ریشه ی آن ها آغاز می شود، بنابراین اساساً فرآیندی نیست که کوتاه کردن موها بتواند به آن سرعت ببخشد.

۲- هر روز آرایش کردن برای پوست مضر است

مانند بسیاری از چیز های دیگر، در این مورد هم نه چقدر استفاده کردن، بلکه درست استفاده کردن مهم است. آرایش کردن هر روزه برای پوست ضرر ندارد، به شرط آنکه بعد از آن پوست را به درستی تمیز کنید. حتماً از لوازم آرایشی باکیفیت استفاده کنید تا منافذ پوست تان مسدود نشود و پیش از خواب، صورت تان را به طور کامل تمیز کنید.

۳- جوش بر اثر آلودگی به وجود می آید

این باور اشتباهی است که بسیار به آن اعتقاد دارند، اما جوش را آلودگی ایجاد نمی کند. برعکس، جوش اغلب حاصل ترکیبی از عوامل هورمونی و ژنتیکی است. در حقیقت، زیاده روی در شستشوی صورت می تواند به دلیل تحریک شدن پوست، جوش را تشدید کند.

۴- محصولات پوستی طبیعی همیشه بهترند

ثابت نشده که محصولات پوستی به اصطلاح طبیعی لزوماً برای پوست بهترند. حقیقت این است که همه ی این محصولات برای پوست بی ضرر یا مؤثر نیستند، چرا که بسیاری از مواد طبیعی می توانند تحریک کننده یا حساسیت زا باشند و حتی بعضی از آن ها می توانند سمی باشند. انجام تحقیق و بررسی دقیق مواد تشکیل دهنده، پیش از زدن هر نوع محصولی به پوست خود امری ضروری است.

۵- هر از گاهی باید اجازه داد ناخن ها هوا بخورند

به دلایلی تصور می کنیم گهگاه باید از لاک زدن خودداری کنیم تا ناخن هایمان هوا بخورند. اما این باور اشتباه است و لزومی ندارد فاصله ی زیادی بین هر بار لاک زدن ناخن هایتان باشد. ناخن ها از آن بخش های بدن هستند که توانایی تنفس کردن ندارند. با این حال، استراحت دادن به ناخن ها می تواند از تجمع قارچ و باکتری جلوگیری کند.

منبع : brightside
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه