ارسال به دیگران پرینت

درمان منافذ باز پوست | درمان منافذ باز پوست با ساده ترین روش ها

با پوست پرتقالی خداحافظی کن! | معرفی 9 ماسک برای درمان منافذ باز پوست

منافذ باز پوست زیبایی پوست را نابود می کنند. برای درمان منافذ باز پوست صورت می توانید ماسک های خانگی و طبیعی بسازید و استفاده کنید.

با پوست پرتقالی خداحافظی کن! | معرفی 9 ماسک برای درمان منافذ باز پوست

درمان منافذ باز پوست یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود با آن روبه‌رو می‌شوند. منافذ پوست چاله‌ها یا گودال‌های کوچکی هستند که روی پوست ظاهر می‌شوند و پوست را مانند پوست پرتقال می‌کنند؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا چند روش آسان برای درمان منافذ باز پوست را به شما معرفی کنیم. استفاده از ماسک برای درمان منافذ باز پوست ، روشی ساده و بسیار موثر برای درمان منافذ است که در ادامه این ماسک ها رو به شما معرفی می کنیم.

 

معرفی ماسک های خانگی برای درمان منافذ پوست

1. ماسک خاک رس برای درمان منافذ باز پوست:

خاک رس چون دارای خاصیت ضد باکتریایی است، نتایج شگفت انگیزی در کوچک کردن منافذ باز دارد. توصیه می‌کنیم از ماسک خاک رس هر سه روز یک بار استفاده کنید و ترجیحا خاک رسی که برای ماسک به کار می‌برید آبی و سفید باشد. این ماسک منافذ باز پوست را کم کرده و چربی اضافی صورت را می‌گیرد.

برای تهیه ماسک خاک رس کافیست یک قاشق خاک رس را داخل آب گرم بریزید. دقت کنید در نهایت ترکیب خاک رس و آب باید یک بافت غلیظ شود. یک لایه ضخیم از ماسک را روی پوست خود قرار دهید و بعد از 15 دقیقه پوستتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

 

2. ماسک عسل و دارچین برای درمان منافذ باز پوست:

برای تهیه این ماسک سه قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق دارچین پودر شده مخلوط کنید. این ماسک نوعی اسکراب بوده و برای لایه برداری پوست و لز بین بردن پوست مرده هم می‌توان از آن استفاده کرد.

ماسک را روی پوست بمالید و بعد از آن که خشک شد آن را به خوبی بشویید.

 

3.  ماسک سفیده تخم مرغ و آبلیمو برای درمان منافذ باز پوست:

سفیده تخم مرغ نیز خاصیت جمع کنندگی منافذ را دارد. اگر دقت کرده باشید وقتی کمی تخم مرغ روی دستتان می‌ریزید بعد از اینکه خشک ‌می‌شود، آن محل سفت و جمع شده و در آن قسمت از پوست احساس کشیدگی می‌کنید. سفیده تخم مرغ برای سلول‌ها و منافذ باز هم همین خاصیت را دارد و آن‌ها را کوچک می‌کند.

برای تهیه این ماسک کافیست یک سفیده تخم مرغ را در ظرفی ریخته و دو قاشق چای خوری آب لیمو به آن اضافه کنید. بعد از اینکه مخلوط آماده شد، لایه‌ای نازک از آن را روی پوست بکشید و بعد از اینکه کاملا خشک شد با آب گرم بشویید. قبل از استفاده از این ماسک، مقداری از آن را روی بخش کوچکی از بازو بزنید تا متوجه عملکرد آب لیمو روی پوستتان بشوید. اگر باعث ایجاد حساسیت نشد می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین به دلیل اسیدی بودن آب لیمو نباید آن را روی پوست زخم شده یا دارای جوش بزنید.

 

4.  ماسک شیر و ژلاتین برای درمان منافذ باز پوست:

شیر و ژلاتین را به مقدار برابر با هم مخلوط کنید و روی پوست بمالید. بعد از آن که خشک شد، لایه دوم را بزنید و پس از اینکه لایه دوم خشک شد، لایه سوم را روی آن بزنید.

حدود 20 تا 25 دقیقه صبر کنید، وقتی ماسک کامل خشک شد آن را به سادگی از روی پوست بردارید. اگر پوست نازک و حساسی دارید، می‌توانید به جای برداشتن ماسک با دست، پوستتان را بشویید.

 

5. ماسک ماست و نمک برای درمان منافذ باز پوست:

مواد لازم برای تهیه این ماسک عبارتند از:

  • 4 قاشق غذا خوری ماست
  • 1 قاشق غذاخوری نمک
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

ماست و نمک را با هم ترکیب کنید. به طوری که دیگر نمک قابل دیدن نباشند و کامل در ماست حل شده باشد. سپس آب لیمو و عسل را به آن اضافه کنید. ماسک آماده شده را روی پوستتان بزنید و بعد از 10 دقیقه پوست را با آب گرم شستشو دهید. نمک هم در این ماسک شبیه به یک اسکراب عمل می‌کند. با توجه به وجود آب لیمو و نمک در این ماسک حواستان باشد که پوستتان زخم یا جوش نداشته باشد. قبل از استفاده از آن هم تست حساسیت انجام دهید.

 

6. ماسک جو دوسر برای درمان منافذ باز پوست:

برای درمان باز شدن منافذ پوست صورت می توانید از جو دوسر کمک بگیرید. جودوسر می تواند به خوبی چربی اضافی پوست را از بین برده و با نابود کردن سلول های مرده پوست باعث بسته شدن منافذ پوست شود.

برای آن که بتوانید از خواص جودوسر به عنوان یک ماسک خانگی برای از بین بردن منافذ باز پوست بهره بگیرید، لازم است تا یک قاشق غذاخوری از آن را با رو قاشق غذا خوری عسل مخلوط نمایید. ترکیب به دست آمده را روی پوست و به وسیله حرکات دورانی ماساژ دهید و به مدت 10 تا 15 دقیقه اجازه دهید تا روی پوست باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید. تنها دو بار در هفته استفاده از این ماسک برای از بین بردن منافذ باز صورت کافی می باشد.

 

7. اسکراب شکر و لیمو ترش

معمولا از شکر برای لایه‌برداری پوست در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. شکر سلول‌های پوستی مرده‌ی جمع شده روی پوست را از بین می‌برد و اندازه‌ی منافذ را کوچک می‌کند. می‌توانید از این اسکراب دو بار در هفته استفاده کنید‌‌‌.

طرز استفاده

  1. یک کاسه بردارید و در آن عسل، آب لیموترش و شکر قهوه‌ای را با هم مخلوط کنید.
  2. ابتدا صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید‌‌. سپس اسکراب را به مدت سه تا پنج دقیقه به‌آرامی روی نواحی مدنظر پوست ماساژ دهید.
  3. صورت خود را با آب گرم بشویید.

 

8. زردچوبه و شیر

زردچوبه تمام باکتری‌های موجود در منافذ را از بین می‌برد و التهاب را کاهش می‌دهد. خواص ضدالتهابی زردچوبه به کاهش هر نوع تورم کمک کرده و اندازه‌ی منافذ را کوچک می‌کند. از این ترفند خانگی یک روز در میان استفاده کنید.

طرز استفاده

  1. در یک کاسه پودر زردچوبه را با شیر مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید.
  2. خمیر را روی نواحی مدنظر ماساژ دهید و بگذارید به مدت تقریبا ۱۰ دقیقه بماند.

 

9.  گوجه‌فرنگی و عسل

اسیدهای طبیعی موجود در گوحه‌فرنگی چربی طبیعی پوست را متعادل کرده و منافذ باز پوست را درمان می‌کنند. از این ماسک صورت هر روز استفاده کنید تا شاهد اثرات شگفت‌انگیز آن روی صورت خود باشید.

طرز استفاده

  1. گوشت گوجه‌فرنگی را با عسل مخلوط کنید.
  2. ترکیب ایجاد شده را روی صورت و گردن خود بمالید.
  3. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بماند. سپس صورتتان را بشویید.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه