ارسال به دیگران پرینت

ورزش یوگا | حرکات ورزش یوگا

اگه بدن درد کلافه ات کرده این ورزش های یوگا رو انجام بده! | حرکات ورزش یوگا مناسب افراد بالای ۵۰ سال

تنها چیزی که برای ورزش یوگای روزانه خود نیاز دارید، یک زیرانداز یوگای باکیفیت است. چه در ورزش کاملاً تازه وارد باشید و چه بخواهید ورزش یوگا را در کنار دیگر ورزش هایی که انجام می دهید، تجربه کنید، توصیه می کنیم این پنج حرکت 15 دقیقه ای را انجام دهید.

اگه بدن درد کلافه ات کرده این ورزش های یوگا رو انجام بده! | حرکات ورزش یوگا مناسب افراد بالای ۵۰ سال

حرکات ورزش یوگا مناسب افراد بالای ۵۰ سال

تنها چیزی که برای ورزش یوگای روزانه خود نیاز دارید، یک زیرانداز یوگای باکیفیت است. چه در ورزش کاملاً تازه وارد باشید و چه بخواهید ورزش یوگا را در کنار دیگر ورزش هایی که انجام می دهید، تجربه کنید، توصیه می کنیم  این پنج حرکت 15 دقیقه ای را انجام دهید.

یوگا برای خانم های بالای 50 سال می تواند فواید بسیاری از بهبود انعطاف پذیری تا کمک به حفظ توده عضلانی در دوران یائسگی را به همراه داشته باشد؛ اما لازم نیست چند ساعت از روز خود را صرف انجام این ورزش نمایید؛ تنها لازم است حدود 15 الی 30 دقیقه زمان بگذارید و با کمک حداقل تجهیزات ممکن به انعطاف پذیری و حفظ سلامتی خود کمک کنید. تنها چیزی که برای یوگای روزانه خود نیاز دارید، یک زیرانداز یوگای باکیفیت است. چه در ورزش کاملاً تازه وارد باشید و چه بخواهید یوگا را در کنار دیگر ورزش هایی که انجام می دهید، تجربه کنید، توصیه می کنیم  این پنج حرکت 15 دقیقه ای را انجام دهید:

1- ژست کوه

به گزارش راهنماتو،  ژست کوه بهترین موقعیت برای شروع یوگا است. این ژست حالت و هم ترازی را بهبود می‌بخشد، ران‌ها، زانوها و مچ پاها را تقویت می‌کند و منجر به ایجاد حس ثبات می شود.

زمان انجام این حرکت: 2 دقیقه

برای انجام این ژست کافی است بایستید و پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید، بازوها را کنار هم قرار دهید و وزن را به طور مساوی روی هر دو پا تقسیم کنید. سینه خود را بالا بیاورید و شانه هایتان را به عقب و پایین بچرخانید. دست ها را در امتداد بدن دراز کنید؛ به طوری که کف دست ها رو به جلو باشند. مستقیم به جلو نگاه کنید و نفس عمیق بکشید.

یوگا

2- ژست صندلی

ژست صندلی یک حرکت ساده اما چالش برانگیز است. این حرکت از وزن بدن برای تقویت ماهیچه‌ها و استخوان‌های باسن و پاها استفاده می کند، به حفظ سلامت زانوها و مچ پا کمک می‌کند و برای مفاصل ملایم است.

زمان انجام این حرکت: 2.5 دقیقه

بایستید، نفس بکشید و بازهایتان را بالا بیاورید. نفس بکشید، همزمان با عمل دم و بازدم طوری قرار بگیرید که انگار روی صندلی نشسته اید. وزن خود را به سمت پاشنه‌ها تغییر دهید و از طریق ستون فقرات بلند شوید. در حالت دم، پاهایتان را صاف کنید و در زمان بازدم دست های خود را پایین بیاورید.

یوگا

3- حرکت گربه گاو

این حالت انعطاف پذیری و تحرک در ستون فقرات را افزایش می دهد، ماهیچه های مرکزی و عضله کمر، شکم و باسن را تقویت می کند و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد.

زمان انجام این حرکت: 2.5 دقیقه

در حالت چهار دست و پا قرار بگیرید، مچ‌ هر دو دست را مستقیما زیر شانه‌ها و زانوها را در زیر باسن قرار دهید. به آرامی ستون فقرات خود را خم کنید، طوری که شکم به زمین نزدیک شود و دنبالچه، شانه و تاج سرتان بالا برود. به آرامی به سمت بالا نگاه کنید تا گردنتان کمی کشش را احساس کند. به حالت عادی بازگردید و سپس کمرتان را گرد کنید و چانه را به سمت خود بکشید تا میانه کمر به سمت بالا برود.

یوگا

4- ژست کارکنان چهار پا

این حرکت برای حمایت از قسمت بالایی بدن شما طراحی شده است و به بهبود قدرت و انعطاف پذیری عضلات سر، سینه و شانه ها منجر خواهد شد.

زمان انجام این حرکت: 2.5 دقیقه

در حالت پلانک دستانتان به اندازه عرض شانه ها باز کنید. بدنتان را پایین بیاورید، آرنج‌ها را نزدیک دنده‌ها نگه دارید تا زمانی که بازوهایتان زاویه 90 درجه ایجاد کنند. چند بار نفس بکشید و آرنجتان را صاف کنید. 

یوگا

5- ژست کودک

ژست کودک به آرامش سیستم عصبی، بهبود کمردرد و بهبود هضم غذا کمک می کند. این وضعیت کشش ملایمی در باسن، ران ها و زانوها ایجاد کرده و به از بین بردن استرس، خستگی و آرامش ذهنی کمک می کند.

زمان انجام این حرکت: 2.5 دقیقه

زانو بزنید و روی پاهایتان بنشینید. طوری که پاشنه پاها رو به بیرون باشند. پیشانی خود را روی زمین بگذارید و دستانتان را رو به بیرون بکشید. سپس دستانتان را در کنار بدنتان قرار دهید، کف دستانتان رو به سقف باشد و به آرامی نفس بکشید.

یوگا

منبع : راهنماتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه