ارسال به دیگران پرینت

نان حلوایی | طرز تهیه نان حلوایی

از این به بعد نون حلوایی رو اینطوری درست کن! | طرز تهیه نان حلوایی مجلسی برای بانوان لاکچری پسند

برای اطلاع از طرز تهیه نان حلوایی خوشمزه با ما در ادامه همراه باشید.

از این به بعد نون حلوایی رو اینطوری درست کن! | طرز تهیه نان حلوایی مجلسی برای بانوان لاکچری پسند

طرز تهیه نان حلوایی

برای اطلاع از طرز تهیه نان حلوایی خوشمزه با ما در ادامه همراه باشید.

نان حلوایی از نان های بسیار خوشمزه و معروف ایرانی به خصوص شهرهای شمالی ایران مثل تالش می باشد و ما در این رسپی نان شیر مال حلوایی را برای شما آماده کردیم. در ادامه با طرز تهیه نان حلوایی خوشمزه و معروف ایرانی برای صبحانه با سایت النا مگ همراه باشید.

مواد لازم نان حلوایی

آرد ۵۰۰ گرم

شکر ٣ قاشق غذاخوری

شیر یک لیوان

روغن مایع دو قاشق غذا خوری

خمیر مایه یک قاشق غذا خوری

بهبود دهنده نصف قاشق چایخوری

تخم مرغ ۱ عدد و ۱ عدد سفیده(زرده برای رومال)

وانیل یک سوم قاشق چای خوری

نمک یک پنس

کنجد مقداری

حلوا یک پیاله

با این روش سوهان قم رو تو خونه درست کنید! | آموزش طرز تهیه سوهان قم

مراحل طرز تهیه نان حلوایی

مرحله 1

برای درست کردن نان حلوایی خوشمزه ابتدا نمک و خمیر مایه و یک قاشق غذا خوری شکر را در نصف لیوان شیر گرم میریزیم( گرمای شیر باید در حدی باشد که دست نسوزه ولی خیلی هم سرد نباشه) و ۱۵ دقیقه صبر میکنیم تا خمیر مایه عمل کنه و کف کند

مرحله 2

سپس باقی مانده شیر و شکر و یک عدد تخم مرغ ( من خودم تخم مرغ کامل زدم ولی در رسپی اصلی زرده قید شده) و وانیل را اضافه میکنیم و هم میزنیم تا مخلوط شوند.

مرحله 3

حالا آرد و بهبود دهنده را که سه بار الک شده کم کم اضافه میکنیم تا حدی که خمیر به دست نچسبه (خیلی آرد اضافه نکنید که خمیر خیلی سفت بشه سعی کنید از مقدار آردتون یکم اضافه بیاد) و حدود ۱۰ دقیقه ورز می دهیم.

مرحله 4

سپس روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم و روی آن پارچه میگذاریم، فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن میکنیم (و یک ظرف آب هم داخل فر قرار دهید تا نان شما خشک نشود) و صبر میکنیم تا حجم خمیر دو برابر شود که حدود یک ساعت طول می کشد.

مرحله 5

حالا خمیر را کمی ورز میدهیم که حباب های هوا از آن خارج شود و سپس خمیر را به هشت قسمت تقسیم میکنیم و هر چانه را با وردنه باز می کنیم و وسط آن حلوا گذاشته و لبه های آن را میبندیم.

مرحله 6

در نهایت روی چانه ها را با چاقو روی آن خط می اندازیم و خمیر را در سینی فر که از قبل چرب کرده اید بگذارید و روی خمیر زرده و یک قاشق چایخوری خامه و زعفران رومال کنید.

مرحله 7

حالا نان های حلوایی آماده شده را برای پخت داخل فر قرار دهید حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه طول میکشد تا زیر شیرمالها طلایی شود سپس گریل فر را روشن نمایید تا روی شیرمالها طلایی رنگ شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه