ارسال به دیگران پرینت

شوری غذا | ترفند برای رفع شوری غذا

رفع شوری غذا با چند ترفند فوق العاده | روش های رفع شوری غذا که هیچکسی نمیدونه!

برای اطلاع از روش و ترفند برای رفع شوری غذا با ما در ادامه همراه باشید.

رفع شوری غذا با چند ترفند فوق العاده | روش های رفع شوری غذا که هیچکسی نمیدونه!

ترفند برای رفع شوری غذا

برای اطلاع از روش و ترفند برای رفع شوری غذا با ما در ادامه همراه باشید.

همه‌ی ما در آشپزخانه با این مشکل روبرو شده‌ایم: غذایی که با عشق و انگیزه زیادی آماده کرده‌ایم، ناگهان شور می‌شود. این موضوع می‌تواند واقعاً نگران‌کننده باشد، به خصوص وقتی میزبان یک جمع بزرگ هستید و می‌خواهید هنرنمایی‌های خود در آشپزی را به نمایش بگذارید. نمک، چاشنی‌ای است که کم و زیادشدن آن می‌تواند تاثیر چشمگیری بر طعم غذا داشته باشد. در این مقاله، ما به شما راه‌هایی ساده ولی کارآمد برای رفع شوری غذا را معرفی می‌کنیم.

چگونه شوری غذا را کم کنیم؟

آبلیمو: تیر دو نشان برای رفع شوری

یکی از راه‌های ساده ولی کارآمد برای رفع شوری غذا، استفاده از آبلیمو است. این روش نه تنها به غذای شما طعمی ملس و دلچسب می‌بخشد، بلکه چربی اضافه غذا را هم خنثی می‌کند.

آب: راه حلی ساده

افزودن آب به غذای شور یکی از راه‌های قدیمی و آسان برای رفع شوری است. با این کار، میزان نمک موجود در غذا را متعادل می‌کنید.

ماست: راهی جادویی برای رفع شوری

یکی از روش‌های ساده برای کم کردن شوری غذا افزودن ماست به آن است که علاوه بر اینکه طعم شوری غذا را کم می‌کند، طعم بسیار خوبی نیز به غذا می‌دهد.

شیر نارگیل: طعم کلاسیک

اضافه کردن شیر نارگیل هم می‌تواند به کم کردن شوری غذا کمک کند، البته چون شیر نارگیل در آشپزی ایرانی خیلی زیاد استفاده نمی‌شودف از این راه حل می‌گذریم.

اضافه کردن مقداری قند

قند می‌تواند راه حلی برای غذایی باشد که شور است اما هنوز قابل خوردن است. اما اگر غذا بسیار شور شده است، این روش کارساز نخواهد بود.

افزودن کمی آرد

یکی از راه‌هایی که شاید به نظر کاربردی به نظر نیاد اضافه کردن مقداری آرد است. برای این منظور، کمی آرد به غذا اضافه کنید و به خوبی ترکیب کنید، سپس شاهد قدرت این ماده در حذف نمک اضافی باشید.

مواد نشاسته‌ای: منبع اصلی جذب نمک

مواد نشاسته‌ای می‌توانند به عنوان منبع اصلی جذب نمک عمل کنند. کافی‌ست به غذای خود کمی برنج، تکه‌های نان یا ماکارونی اضافه کنید تا از شر شوری غذا خلاص شوید.

سیب‌زمینی خام: قدرت جذب نمک

سیب‌زمینی خام قدرت بالایی در جذب نمک غذا دارد. فقط کافی‌ست چند برش سیب‌زمینی خام را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به غذای شور اضافه کنید. فقط مراقب باشید که سیب‌زمینی می‌تواند آب را تبخیر کند، بنابراین بعد از خارج کردن سیب‌زمینی از غذا، شاید لازم باشد میزان آب غذا را دوباره تنظیم کنید.

تکه‌های خمیر

یکی از راه‌هایی که به کمی وقت و حوصله نیاز دارد، استفاده از تکه‌های خمیر است. درست مانند برش‌های سیب‌زمینی، قطعه‌های کوچکی از خمیر را به غذا اضافه کنید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را از غذا خارج کنید. نکته بزرگ در استفاده از خمیر این است که آب غذای شما تبخیر نمی‌شود.

ترکیب سرکه و شکر

ماهیت اسیدی سرکه با شیرینی شکر می‌تواند شوری غذا را به سطح یکنواخت و متعادلی برساند. اگر غذا خیلی شور شده است و طعم آن غیر قابل تحمل است، این راه می‌تواند تا حد زیادی کاربردی باشد.

سخن پایانی

با استفاده از این ترفندها، شما می‌توانید غذایی که شور شده است را نجات دهید و همچنین طعم و عطر جدیدی به آن ببخشید. امیدواریم که این راهنمای کامل برای رفع شوری غذا به شما کمک کند تا آشپزی حرفه‌ای و تمام‌عیار را تجربه کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه