ارسال به دیگران پرینت

حراجی | آپارتمان های حراجی

آپارتمان های حراجی در تهران | این آپارتمانها را ارزان بخرید + لیست قیمت و جزییات

قیمت آپارتمان هایی که در برخی مناطق تهران به دلیل رکود بازار مسکن، زیر قیمت به فروش گذاشته شده اند، افزایش یافته است.

 آپارتمان های حراجی در تهران | این آپارتمانها را ارزان بخرید + لیست قیمت و جزییات

بررسی فایل‌های فروش قیمت مسکن و قیمت آپارتمان در یک هفته اخیر نشان می‌دهد که بیشتر آپارتمان‌های بالای ۸۰ متر در مناطق میانی و شمالی شهر تهران زیر قیمت میانگین منطقه برای فروش پیشنهاد شده‌اند. این در حالی که فایل‌های کوچک مقیاس در لیست فایل‌های قرمز قرار دارند و بیشتر فایل های پیشنهادی هم براساس قیمت میانگین منطقه برای فروش گذاشته شده اند.

برخی از مشاوران املاک در محدوده شمالی تهران می گویند:‌ تعداد فروش های فوری در این مناطق بیش از ماه های گذشته شده است. می‌توان انتظار کاهش قیمت در ماه های آینده را داشت. کارشناسان اقتصاد مسکن چندان به این موضوع امیدوار نیستند. به گفته آنها معاملات مسکن دچار رکود شده و احتمالا این روند تا پایان سال ادامه می‌یابد. در چنین شرایطی قیمت خانه کاهش نخواهد یافت اما از صعود شدید آن کاسته می‌شود. بازار مسکن با یک کمبود در عرضه مواجه شده تصمیم گیران نیز نتوانسته‌اند در یک سال گذشته پاسخ مناسبی به تقاضاها بدهند.

به گفته فعالان بازار مسکن، محصولی که در بخش مسکن تولید می‌شود، بر اساس قیمت تمام شده است. ممکن است در مواقعی قیمت مصالح ساختمانی کاهش یا افزایش پیدا کند. در سال جاری یک سری افزایش‌های جدی در نهاده‌های ساختمانی و دستمزدها وجود داشته که قیمت تمام شده مسکن را بالا برده است.گروهی از سازندگان مسکن هم می گویند برخی از فعالان صنعت ساختمان به مناطق متوسط شهر و بسیاری هم به ترکیه و کشورهای عربی رفته‌اند و در آنجا اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

به گفته آنها در ماه‌های پیش رو تورم چندانی در بازار مسکن رخ نمی‌دهد؛ زیرا اتفاقاتی که می‌توانست منجر به رشد قیمت‌ها شود مثل افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی و دستمزدها اتفاق افتاده است. تنها مؤلفه‌ای که می‌تواند در بازار مسکن تأثیر بگذارد هجوم بخر و بفروش‌ها و ورود سرمایه از بازارهای دیگر است که با توجه به رکود معاملات مصرفی بعید به نظر می‌رسد.

لیست آپارتمان های حراجی در تهران


 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه