ارسال به دیگران پرینت

قیمت مسکن | میانگین قیمت مسکن شهر تهران

قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در مرز ۴۴ میلیون تومان! | افزایش ۴۱ درصدی اجاره ها در مهر ماه

میانگین قیمت مسکن شهر تهران در مهر ماه به بیش از ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید اما تعداد معاملات در این ماه نسبت به شهریور و ماه مشابه سال گذشته کاهشی بوده است.

قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در مرز ۴۴ میلیون تومان! | افزایش ۴۱ درصدی اجاره ها در مهر ماه

میانگین قیمت مسکن شهر تهران در مهر ماه با افزایش ۱.۲ درصدی نسبت به شهریور به بیش از ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.بنابراین قیمت مسکن شهر تهران در یک سال گذشته ۳۸.۲ درصد افزایش یافته‌است.

تعداد معاملات مسکن در مهر ماه برابر با ۵هزار و ۴۱۶ واحد بوده که نسبت به ماه گذشته کاهش ۱۰.۲ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰، کاهش یک درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در مرز ۴۴ میلیون تومان

 

منطقه یک با میانگین قیمت ۸۸ میلیون و ۳۳۰ هزار تومانی، گران‌ترین و منطقه ۱۸ با میانگین قیمت ۲۱ میلیون و ۳۰۳ هزار تومانی‌ ارزان‌ترین منطقه شهر تهران محسوب می‌شود.

 
 

مسکن2

واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کم‌تر از ۸۰ مترمربع با سهم معادل ۵۶.۸ درصد از معاملات انجام شده،‌بیش‌ترین تقاضا را در بازار مسکن شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند. همچنین ۵۶.۱ درصد از معاملات انجام شده در مهر ماه مربوط به واحدهای مسکونی با قیمت کم‌تر از متوسط قیمت شهر تهران بوده است. همچنین ۵۰.۳ درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کم تر از ۳میلیارد تومان اختصاص داشته است.

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری شهر تهران حاکی از افزایش ۴۰.۹ درصدی اجاره بها در مهر ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته دارد.

 

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه